سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاري تظاهرات در پايتخت هاي اروپايي عليه فيلم ضداسلامي آمريكا

تظاهرات در محکوميت فيلم موهن آمريکايي بسياري از پايتختهاي اروپايي از جمله بروکسل و پاريس را در بر گرفت و عده اي بازداشت شدند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبكه پرس تي وي ؛ در بلژيک پليس براي مقابله با تظاهرکنندگان از اسپري فلفل و باتوم استفاده کرد. آنها همچنين حدود يکصد و بيست نفر را بازداشت کردند. در فرانسه نيز دست کم يکصد تظاهرکننده در مقابله سفارت آمريکا و وزارت کشور فرانسه در پاريس بازداشت شدند. تظاهرکنندگان اين فيلم موهن آمريکايي را به قويترين شکل محکوم کردند.

يکي از مسلمانان فرانسوي گفت اين فيلم توهين به مسلمانان بود و ما نيز در پاسخ به اين فيلم تظاهراتي مسالمت آميز برگزار کرديم. ما نمي خواستيم شورش کنيم از اين رو بازداشت ما بدون علت بوده و پليس حق اين کار را نداشته است. اين کار در واقع بهانه اي براي جلوگيري از آزادي بيان است.

يک تظاهرکننده ديگر هم گفت ما نمي خواهيم مسلمانان در فرانسه چهره بدي پيدا کنند زيرا رسانه ها هميشه آماده اند تا چهره مسلمانان را خراب کنند. ما تظاهرات نکرده ايم تا سنگ اندازي کرده يا به کسي توهين کنيم. تظاهرات ما کاملا مسالمت آميز بود.

يکي ديگر از تظاهرکنندگان گفت من رفتار بد و خشونت را رد مي کنم اما بايد توجه داشت که سالهاست با مسلمان در کشورهايي نظير آمريکا و اروپا و فلسطين اشغالي بدرفتاري مي شود. خشونت با شريعت اسلام مغايرت دارد اما ما بايد درک کنيم که بسياري از مسلمانان ديگر خسته شده اند و مي خواهند از خود در برابر چنين حملاتي دفاع کنند.

با وجود اينکه باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا از مسئولان يوتيوب خواست اين فيلم را حذف کنند آنها مخالفت کردند. اگر اين اتفاق در فرانسه افتاده بود بر اساس قانون مقابله با ايجاد تنفر قابل پيگرد قضايي بود.

برچسب ها: اروپا ، تظاهرات ، فیلم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.