سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

پرداخت مشوق‌هاي صادراتي سال 89 در دستور كار سازمان صنعت و تجارت!

معاون توسعه تجارت خارجي سازمان صنعت، معدن و تجارت گفت: مشوق‌هاي صادراتي سال 88 به‌طور كامل پرداخت شده و امسال پرداخت مشوق‌هاي مربوط به سال 89 در دستور كار قرار گرفته است.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان،يونس حسين‌نژاديان در گفت‌وگو با خبرنگاران، عنوان‌كرد: از 318 پرونده مشوق‌هاي صادراتي سال 88، 150 صادركننده فعال از مشوق‌ها بهره‌مند شدند و ميزان پرداختي به اين افراد 8 ميليارد تومان بوده است.

وي افزود: افراد مشمول مشوق‌هاي صادراتي سال 89 نيز تا مردادماه امسال مهلت داشتند پرونده‌هاي خود را ارايه دهند و بعد از آن، پرونده‌ها در دست بررسي قرار گرفته و به محض تامين اعتبار پرداخت خواهد شد.

معاون توسعه تجارت خارجي سازمان صنعت، معدن و تجارت بيان‌كرد: مشوق‌هاي صادراتي در چند قالب متخلف از جمله اعزام هيات‌هاي تجاري به خارج از كشور و كمك به اين هيات‌ها در اجراي سياست‌هاي تجاري، مشاركت در نمايشگاه‌هاي خارجي و بين‌المللي و آموزش مي‌باشند.

حسين‌نژاديان تصريح‌كرد: اعطاي مشوق‌هاي صادراتي در راستاي سياست‌هاي دولت و نگاه ويژه به توسعه صادرات است و سازمان صنعت و تجارت به عنوان تشكيلات اجرايي اين طرح، اقدامات دولت را در قالب توسعه تجارت انجام مي‌دهيم.

وي با اشاره به روند صادرات خوزستان خاطرنشان‌كرد: در حال حاضر اين روند در استان خوب است اما مطلوب نمي‌باشد، زيرا در خوزستان توليد و توانمندي‌هاي خوبي وجود دارد اما از ظرفيت‌هاي كامل استفاده نمي‌شود.

معاون توسعه تجارت خارجي سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان ادامه‌داد: از جمله مشكلات توسعه صادرات در استان موانع و مشكلاتي موجود در بازارهاي هدف است؛ به طور مثال اكنون عراق يك شركت فرانسوي بين‌المللي را براي صدور گواهي استاندارد كالاهاي وارداتي خود معرفي كرده و صدور گواهي از اين شركت مدت زمان زيادي را طي مي‌كند.

حسين‌نژاديان اظهارداشت: صادرات خوزستان در غالب 6 گروه كالايي پتروشيمي، كشاورزي، معدني، صنعتي، فلزات و صنايع‌دستي مي‌باشد و عمده صادرات به كشورهاي عراق، كويت، امارات، ژاپن، كره جنوبي، چين، هند و تركيه است./س
برچسب ها: پرداخت ، صادرات ، صنعت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.