سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مازندران /

داوری 155 اثر صنایع دستی کشور در مازندران

155 اثر صنایع دستی هنرمندان 14 استان در اداره کل میراث فرهنگی / صنایع دستی و گردشگری مازندران داوری شد .

بگزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران سرپرست اداره کل توسعه و ترویج معاونت صنایع و هنرهای تجسمی کشور امروز در دومین نشست داوری نشان مرغوبیت ملی صنایع دستی که در ساری برگزار شد گفت : از 155 آثار صنایع دستی هنرمندان 14 استان ( ایلام / همدان / چهارمحال بختیاری / کهکیلویه و بویر احمد / کردستان / لرستان / مرکزی / گلستان / سمنان / البرز / گیلان / خراسان شمالی / قم و مازندران ) 55 اثر مربوط به صنایع دستی مازندران است .

توحدی با بیان اینکه ایران بعنوان رکوردار در مرغوبیت صنایع دستی انتخاب شد افزود : هنرمندانی که در این جلسه داوری نشان مرغوبیت را دریافت کنند به نشست داوری بین المللی سال 92 یونسکو که آبان امسال در استان فارس برگزار می شود راه پیدا خواهند کرد و مهر اصالت بین المللی دریافت می کنند .

وی با اشاره به اینکه هفته گذشته پنجمین همایش میراث معنوی صنایع دستی در تهران برگزار شد تصریح کرد 90 درصد از طرحهای میراث معنوی مربوط به صنایع دستی مازندران است .

بگفته وی 300 اثر صنایع دستی کشور برای برگزاری دومین جلسه داوری به یونسکو فروخته شد .

فرزانه مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری مازندران نیز در این نشست با اشاره به اینکه صنایع دستی استان بیشترین آسیب را دیده است گفت : پیشرفت هنرمندان می تواند موجب رونق صنایع استان شود ./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.