سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار خبر داد؛

بي ثباتي در بازار ارز باعث افزايش حجم سرمايه گذاري در بازار سرمايه شده است

تحولات ماه هاي اخير بازار ارز و سکه باعث شده تا بخشي از سرمايه ها به بازار سرمايه منتقل شود.

علي صالح آبادي رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار در حاشيه همايش گزارشگري مالي حسابرسي در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت:‌ اين تحولات باعث شده تا مردم بخشي از سرمايه هاي خود را به بازار سرمايه آورده و در قالب خريد سهام شرکت ها باعث رونق اين بازار شوند.

وي تصريح کرد: در حال حاضر بازار بورس طي روزهاي اخير روند بسيار خوبي را داشته به طوري که رشد اين بازار نشان دهنده افزايش حجم سرمايه گذاري از سوي مردم در بازار سرمايه است.

وي در پاسخ به اين سوال که بالاخره بورس ارز چه زماني راه اندازي مي شود؟ گفت: سازوکارهاي مربوط به راه اندازي اين بورس مربوط به بازار سرمايه است اما زمان راه اندازي آن براساس کارگروه مديريت بازار ارز که رياست آن به عهده بانک مرکزي است صرفا مربوط به حوزه مديريتي بانک مرکزي است.

وي در خصوص استفاده از ساير ابزارهاي مالي جديد به ويژه بعد از ورود صکوک ارزي به بازار سرمايه گفت: برنامه بازار سرمايه کشور استفاده از ساير ابزارهاي جديد مالي است که بعد از اوراق صکوک ارزي اوراق مرابحه در راستاي تامين مالي کارخانجات و شرکت ها در آينده نزديک وارد بازار سرمايه مي شود که اين اوراق نقش مهمي در تامين مالي نيازهاي شرکت ها و موسسات دارد.

وي در پاسخ به اين سوال که روند رشد شاخص ها در بازار سرمايه را چگونه ارزيابي مي کنيد گفت: با توجه به سير صعودي روند جذب سرمايه گذاري در بازار سرمايه پيش بيني مي شود که با توجه به رشد جذب سرمايه در اين بازار، بازار بورس باز هم رکوردزني کند يعني رشد شاخص ها به بيش از 26 هزار واحد برسد./س
برچسب ها: بورس ، اوراق ، بهادار ، ارز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.