سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با موافقت نمايندگان مشخص شد

تمهيدات مجلس براي پروژه‌هاي عمراني سال 91

نمایندگان مجلس با فوریت طرحی موافقت کردند که در صورت تصویب نهایی آن تمهیداتی برای اجرای پروژه‌های عمرانی سال 91 در نظر گرفته می‌شود.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، نمايندگان مجلس در جلسه علني امروز (يكشنبه) با يك فوريت طرح الحاق يك بند به جز 3-24 قانون بودجه سال 1391 موافقت كردند.

اين طرح با 118 رأي موافق، 26 رأي مخالف و 10 رأي ممتنع از مجموع 225 رأي با يك فوريت تصويب شد.

ماده واحده اين طرح به شرح ذيل است:

ماده واحده- نظر به ضرورت تأمين قير مورد نياز براي پروژه‌هاي عمراني راهسازي، راهداري و بهسازي راه‌ها و نيز شهرداري‌ها و بهسازي روستاها در اجراي جز 3-24 قانون بودجه 1391 دولت مكلف است يك هزار ميليارد ريال از سهام، سهم‌الشركه، اموال، دارايي‌ها و حقوق عالي و نيروگاه‌هاي متعلق به دولت و موسسات و شركت‌هاي دولتي تابعه و وابسته را پس از ارزيابي، كارشناسي و مطابق قوانين و مقررات به سازمان تأمين اجتماعي و يا موسسات و شركت‌هاي وابسته يا ساير شركت‌هاي عمومي و غيردولتي كه داراي پالايشگاه و يا كارخانجات توليد قير مي‌باشند واگذار و معادل ارزش ريالي آن قير مورد نياز در اختيار وزارت راه و شهرسازي و وزارت كشور (جهت توزيع قير بين شهرداري‌هاي سراسر كشور) جهت اجراي پروژه‌هاي عمراني قرار دهد.

اين بند در اولويت اجراي جز 3-24 است.

آيين‌نامه اجرايي اين بند شامل موارد قابل واگذاري، سهم هر يك از وزارتخانه‌ها و توزيع استاني قير، حداكثر ظرف 20 روز به پيشنهاد مشترك وزارت امور اقتصادي و دارايي، وزارت راه و شهرسازي و وزارت كشور به تصويب هيئت وزيران مي‌رسد.

با اجراي اين بند موضوع اختصاص يك ميليارد دلار جهت تأمين قير موضوع جز 2-3 اين قانون منتفي مي‌شود.

دولت مكلف است گزارش عملكرد اين بند را در مقاطع سه ماهه به كميسيون‌هاي برنامه و بودجه، و محاسبات و عمران ارائه كند.
انتهاي پيام/س2

برچسب ها: مجلس ، پروژه ، تصویب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.