سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سوداگران فكري براي مسكن ويژه نكنند/مسكن ويژه اجازه خريد و فروش ندارد

مدير كل مسكن استان تهران گفت: در طرح مسكن ويژه، خريد و فروش منع قانوني دارد و تا قيمت كامل عياني صفر نشود به هيچ عنوان اجازه نقل انتقال يا خريد و فروش داده نمي شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، در برنامه پرونده روز 30: 20 شبكه دو سيما؛ تقي رضايي با بيان اينكه ساخت مسكن از سال 86 به صورت جدي در دستور ساخت وزارت مسكن وشهرسازي قرار گرفت، گفت: دولت تلاش داشت قيمت زمين را از قيمت مسكن حذف و با قرار دادن تسهيلات ارزان قيمت و خدمات زيربنايي و روبنايي متقاضيان مسكن را تحت پوشش خود قرار دهد.

وي ادامه داد: ابتدا اين طرح به صورت تعاوني ها ،سپس به صورت تفاهم تامه هاي سه جانبه و در ادامه مسكن مهر ملكي  و اكنون در سال پاياني دولت دهم ساخت مسكن در كلانشهرها در دستوركار جدي وزارت راه وشهرسازي به عنوان سياست تكميلي در بحث مسكن مهر قرار گرفت.

مدير كل مسكن استان تهران در ادامه افزود: ساخت مسكن در دستور كار قرار گرفته و در سالهاي متمادي بحث مسكن مهر و سياست گذاري آن بايد به روز شود و در بخش سياست هاي تكميلي قرار بگيرد.

رضايي در ادامه تصريح كرد: ساخت مسكن در كلان شهر تهران در 4شهر جديد پرند ، پرديس ، هشتگرد ، انديشه به صورت ويژه آغاز شده است.

وي در ادامه اظهار داشت: در شهرهاي بالاي 25  هزار نفر و زير 25 هزار نفر مسكن ساخته شده كه تاكنون 45 هزار واحد به متقاضيان تحويل داده شده است.

رضايي در ادامه ياد آور شد: هدف از ساخت مسكن ويژه ساماندهي يك عده از متقاضياني است كه حاضر به خارج شدن از شهر تهران نيستند.

**ساخت 400 هزار واحد مسكن مهر

مديركل مسكن استان تهران با اشاره به اينكه در سطح استان تهران 400 هزار واحد مسكن مهر در دستور ساخت داريم افزود:  در شهر جديد پرند با 7 ميليون تومان مي توانند صاحب مسكن شوند.

وي در ادامه گفت: با توجه به استقبالي كه سال جاري  از شهر جديد پرديس شده ، در سال جاري تاكنون ساخت 80 هزار واحد مسكن مهر را آغاز شده و متقاضيان مي توانند با 25 الي 30 ميليون تومان صاحب خانه شوند.

**استقبال بي نظير از مسكن ويژه

رضايي در ادامه اظهار داشت: هفته گذشته با حضور معاون اول رئيس جمهور 10 هزار نفر در اسلام شهر صاحب مسكن شدند.

مدير كل مسكن استان تهران در خصوص ثبت نام مسكن ويژه گفت:  استقبال از اين طرح بسيار خواهد بود و با توجه به بحث هاي  كارشناسي هاي انجام شده  و تمهيدات صورت گرفته متقاضياني كه حاضر به خروج از تهران نيستند مي توانند صاحب مسكن شوند.

وي در ادامه خاطر نشان كرد: در شهرهاي جديد از جمله پرند و پرديس متقاضيان مسكن مي توانند با كمترين آورده صاحب مسكن شوند.

** 500واحد تهرانسر در مرحله فنداسيون

رضايي با اشاره به اينكه زمين هاي متعددي را در استان تهران پيش بيني كرده و كار ساخت مسكن ويژه را در آنها آغاز كرده ايم ، افزود: در حال حاضر  كار ساخت 4 هزار واحد مسكن ويژه را در 50 هكتار زمين درتهرانسر آغاز و 500 واحد نيز در مرحله فنداسيون قرار دارد.

مدير كل مسكن استان تهران در ادامه تصريح كرد: اين واحدهاي مسكوني درمناطق بلوار ياس و بلوار گلها در جنوب غربي استان تهران و در مجاورت تهرانسر قرار دارد.

وي درادامه توضيح داد: متراژ اين واحدها 105متر مفيد و 145متر غير مفيد در 5 طبقه ساخته ميشوند و تمامي اصول و ضوابط مقرات ملي ساختمان وشهرسازي  در اين واحدها رعايت شده است.

**جانمايي 4 هزار واحد در منطقه 22 تهران

رضايي در ادامه افزود: زمين هاي بسياري را در مناطق استان تهران شناسايي شده كه با شهر تهران  معارضتي ندارد كه يكي از اين مناطق منطقه 22 استان تهران است كه 4 هزار واحد نيز در آنها جانمايي و شناسايي شده و به محض  رسيدن به مرحله تهرانسر اطلاع رساني خواهيم كرد.

مدير كل مسكن استان تهران با اشاره به اينكه تمامي كساني كه 4 شرط مسكن مهر را داشته باشند واجد شرايط اين طرح هستند ، افزود: در اين طرح خريد و فروش منع قانوني دارد و تا قيمت كامل عرصه و عيان صفر نشود به هيچ عنوان  اجازه نقل انتقال يا خريدو فروش داده نمي شود.

وي به  4 شرط اصلي مسكن ويژه اشاره كرد و گفت: فاقد مسكن يا زمين از سال 84 ،استفاده نكردن از تسهيلات دولتي از سال 57 ،متاهل و يا سرپرست خانوار و سابقه سكونت 5 سال در استان تهران از جمله شرايط اصلي مسكن ويژه به شمار مي رود./س
برچسب ها: مسکن ویژه ، خرید ، فروش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.