سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مراسم افتتاحيه هفته هنر استان چهارمحال و بختياري؛

وزير ارشاد:هفته‌ي هنر مكاني براي شكوفايي استعدادهاست

برگزاري هفته‌ي هنر استان ها، مكاني براي شكوفايي استعدادها و معرفي بزرگان كشور به نسل جوان است.

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگي باشگاه خبرنگاران، مراسم افتتاحيه هفته‌ي هنر استان چهار محال و بختياري، با حضور سيد محمد حسيني، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، حسين گنجي مديركل وزارت فرهنگ و ارشاد استان چهار محال و بختياري ، علي اصغر عنابستاني، استاندر استان چهار محال و بختياري و جمعي از هنرمندان اين استان برگزار شد.
سيد محمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، ضمن قدرداني از برگزاري هفته‌ي هنر استان چهار محال و بختياري گفت: خوشبختانه در اين چند سال اخير شاهد رونق استان چهارمحال و بختياري هستيم و با بهره برداري از فرهنگستان هنر در اين استان زمينه براي پيشرفت ديني و مذهبي مهيا كنيم.
وي ادامه داد: هدف از برگزاري هفته هاي هنر، معرفي آداب و سنن و همچنين معرفي هنرمندان هر استان است كه در صورت امكانات بيشتر اين هفته ها را بتوانيم در هر استاني برگزار كنيم.
حسيني اظهار داشت: با توجه به فرمايشات مقام معظم رهبري، هفته هاي فرهنگي ظرفيتي براي معرفي مستعدان استان ها است. به طور مثال اشعار عمان ساماني كه نمونه اي موفق از استان چهارمحال و بختياري است.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ادامه داد: لازم است بزرگان و اشخاصي همچون جهانگير شاه قشقاتي را به مردم و نسل جوان معرفي كنيم و ظلمي را كه رژيم پهلوي در مردم روا داشته را ادامه ندهيم.
حسيني تصريح كرد: خوشبختانه بعد از انقلاب گام هاي بلندي در زمينه فرهنگي برداشته شده به طوريكه برگزاري 200 جشنواره از جمله موسيقي را در كشور شاهد هستيم.
وي افزود: در كنار هنرمندان بومي و محلي استان چهار محال و بختياري يادي از مردان دفاع مقدس داشته باشيم كه با عزت و شرف خود از اعتبار ايران دفاع كردند.
حسيني خاطرنشان كرد: مردم اين ديار احترام خاصي به خاندان پيامبر و امام زادگان دارند و در مقابل اهانت ها مقابله مي‌كنند.
وي در پايان صحبت هايش گفت: دفاع در مقابل اهانت هايي كه به پيامبر و خاندان ايشان اتفاق افتاده است كه همه‌ي اين اهانت ها  به خودشان برمي‌گردد و در آخر انسجام مسلمانان را در پي خواهد داشت.
حسين گنجي مديركل اداره وزارت فرهنگ و ارشاد استان چهارمحال و بختياري ضمن خير مقدم به مهمانان مراسم گفت: هفته‌ي هنر برنامه اي براي معرفي هنر بام ايران است و همچنين فرصتي براي نمايش بخشي از  هنر سرزمين آب و آيينه و تاريخي استان چهارمحال و بختياري فرهنگسراي نياوران به وجود آمده است.
وي ادامه داد: به محض موافقت معاون هنري وزارت فرهنگ و ارشاد مبني بر برگزاري هفته‌ي هنر استان چهار محال و بختياري، هفته‌ي هنر اين استان به مدت 5 شبانه روز خدمتگزار مردم تهران است.
گنجي ضمن اشاره به معرفي آثار ارائه شده اظهار داشت: بخش هاي مختلف هفته هنر استان چهارمحال و بختياري شامل 200 اثر در قالب نگارخانه، 12 غرفه توانمندي هاي بومي و محلي و همچنين اجراي موسيقي هاي محلي، دهكردي و بختياري است.
وي افزود: برگزاري هفته هنر در جهت پژوهش استان ها و همچنين شناسايي استعدادها كمك مي‌كند.
علي اصغر عنابستاني، استاندار استان چهارمحال و بختياري ضمن تشكر از تلاش عوامل برگزاري هفته‌ي هنر گفت: هنرمند كسي است كه در قاب ديد خودش، زيبايي ها را در اشكال مختلف به تصوير كشد.
وي ادامه داد: متاسفانه نقش هنرمند در جامعه‌ي امروز تبديل به رفع اوقات فراغت ديگران تنزل پيدا كرده در صورتي كه نقش هنرمند جهت دادن به آرمان هاي جامعه و فرهنگ سازي است.
عنابستاني اظهار داشت: به طور قطع هنر بدون امكانات زيرساختي ميسر نمي شود و براي پيشرفت به سرعت و زمان نياز دارد.
وي تصريح كرد: پيشرفت ظواهر و ماديات به كارزدايي كمك نمي‌كند بلكه پيشرفت جامعه در گرو ذهن انسان هاست.
عنابستاني ضمن اشاره به شرايط طبيعي استان چهارمحال و بختياري افزود: شرايط طبيعي و تاريخي در استان چهارمحال و بختياري پايتخت زيبايي هاي ايران زمين فرصت پيشرفت مردم اين استان را گرفته است و به دليل محروميت در سال هاي گذشته شرايط براي شكوفايي استعدادها فراهم نشد.
در پايان مراسم از تمبر هفته هنر استان چهارمحال و بختياري رونمايي شد./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.