سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

" ديويد کوسينيچ " نماينده کنگره آمريکا ؛

بودجه آمريکاي بحران زده صرف جنگ هاي بيهوده و مداخله جويانه مي شود

نماينده کنگره آمريکا تصريح کرد بودجه اين کشور صرف جنگ هاي بيهوده در خارج مي شود.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ، " ديويد کوسينيچ  "در جلسه مجلس نمايندگان در مخالفت با طرح نود و نه و نه دهم ميليارد دلاري کمک به جنگ افغانستان و جنگ با ترور گفت:« اين مبلغ علاوه بر يک و سه دهم تريليون دلاري است که ما تا به الان خرج جنگ افروزي هاي خارجي خود کرده ايم.اين جنگ هر هفته براي ماليات دهندگان ما دو ميليارد دلار هزينه در بر دارد.اين جنگ همچنين طبق گزارش سرويس تحقيقاتي کنگره 2000 سرباز آمريکايي و بيش از 17000مجروح تلفات داشته است.اين در حالي است که اخبار جنگ ديگر در راس خبر رسانه ها و توجه ملي  قرار ندارد و اين اشتباه است.ما توان پرداخت يکصد ميليارد  دلار ديگر را نداريم.صرف اين پول  به برقراري ثبات در افغانستان منجر نمي شود.
اين جنگ همانطور که شوروي را به زانو در آورد ما را نيز به زانو در مي آورد.
اگر به ميزان پولي نگاه کنيد  که نه تنها صرف جنگ بلکه صرف پنتاگون مي شود، خواهيد ديد که ما بيش از هر کشور ديگري حتي بيش از مجموع کشورهاي دنيا صرف مسائل دفاعي و نظامي مي کنيم. ما تعهد داريم که از کشورمان دفاع کنيم اما در ضمن در زمينه مسکن ، بهداشت و درمان ، آموزش و امنيت بازنشستگي مردم نيز تعهد داريم.»
وي از نمايندگان کنگره خواست که با راي منفي به طرح يکصد ميليارد دلاري بودجه جنگ افغانستان  براي پايان دادن به جنگ اقدام کنند.
وي افزود: اگر نمايندگان نگران از  دست رفتن قدرت و ابهت کنگره هستند ، اگر نگران بدهي هاي ملي هستند و اگر نگران قوت گرفتن تندروها در نتيجه اشغالگري ما هستند ، بايد بودجه جنگ را قطع کنند. ما بايد بودجه اي را که به جنگ افروزي بيشتر منجر مي شود ، قطع کنيم.»
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.