سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بيرجند/

صادرات 400 تن زرشک خشک خراسان جنوبی به خارج از کشور

پیش بینی می شود در سال جاری 400تا500 تن زرشک خشک به خارج از کشور صادر شود.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ رئیس اتاق بازرگانی خراسان جنوبی با بیان این مطلب گفت: در بحث کنسانتره زرشک نیز همین میزان به خارج از کشور صادر خواهد شد و صادرات این محصول منوط به حمایت از صادرکنندگان و دادن تسهیلات ارزان قیمت و بلندمدت به صادرکنندگان این محصول است.

احتشام با اشاره به آغاز به کار واحد کنسانتره زرشک در شهرستان قاین طی سال گذشته، اظهارداشت: تاکنون این واحد در بحث تولید آب زرشک تولید بالایی داشته و آب زرشک این واحد در سطح کشور با استقبال خوبی مواجه شده است.

وی با بیان اینکه راه اندازی این واحد تاثیر بسزایی در اقتصاد کشاورزان دارد، افزود: با راه اندازی این واحد قیمت زرشک متوازن و به نفع کشاورزان شده است.

رئیس اتاق بازرگانی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه پیش از این تولید زیاد موجب ضررهایی برای کشاورزان بوده است، افزود: هم اکنون تولید بیشتر زرشک از سوی کشاورزان به نفع آنان بوده و علاوه بر تاثیر در اقتصاد خانواده موجب رسیدن به ظرفیت اسمی واحد کنستانتره و صادرات بیشتر خواهد شد.

احتشام گفت: با حمایت از صادرکنندگان این حوزه، زرشک خراسان جنوبی به عنوان اقلام صادراتی عمده کشور به شمار می رود.

رییس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان زعفران، زرشک، انار و گیاهان دارویی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه پیش ازاین نیز صادرات زرشک خشک به خارج از کشور انجام شده است، افزود: امسال صادرات انبوه با بسته بندی مناسب برای بازارهای خارجی در دستور کار قرار دارد

برچسب ها: صادرات ، زرشک ، خشک ، به ، خارج
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.