سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گلستان /

رها سازی دو میلیون قطعه بچه ماهی گرمابی

دو میلیون بچه ماهی گرمابی در سد دانشمند استان گلستان رها سازی شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  گرگان ؛ مدیرکل شیلات گلستان گفت : علاوه بر رهاسازی دو میلیون قطعه بچه ماهی، جهت مولدسازی ماهیان دریایی نیز تعداد 600 هزار قطعه بچه ماهی کپور دریایی و 500 قطعه بچه ماهی خاویاری گونه فیل ماهی رهاسازی شده است.

"علی اکبر پاسندی" افزود: بچه ماهیان پرورشی گونه فیتوفاک در زمان افتتاح سد دانشمند به وزن یک گیلوگرم رسیده بودند.

وی با بیان اینکه ظرفیت تولید ماهی در این سد حدود 1000 تا 1500 تن در سال می باشد گفت: در ماه های آینده این ماهیان صید و به بازار عرضه می شود.

مدیرکل شیلات گلستان موقعیت سد دانشمند را در امر آبزی پروری منطقه بسیار مهم دانست و افزود: این سد که در منطقه مرزی واقع شده است نقش مهمی در ایجاد اشتغال مردم منطقه و تولید پروتئین مورد نیاز آنان دارد.

سد دانشمند یکی از سدهای خاکی استان است و این سد در منطقه داشلی برون و اینچه برون بین مرز ایران و ترکمنستان واقع شده است که از رودخانه اترک تامین آب می شود.

احداث این سد که به مساحت 1000 هکتار می باشد توسط آب منطقه ای از سال 86 شروع و در سال 90 آبگیری شده است.

سد دانشمند با اهداف توسعه بهره برداری از رودخانه مرزی اترک، ذخیره سازی سیل، کنترل سیلاب، توسعه کشاورزی، اقتصادی و اجتماعی منطقه مرزی شامل بهبود آبیاری، پرورش ماهی و تامین آب صنعت توسط شرکت آب منطقه ای استان احداث شده که حجم مخزن آن 33 میلیون مترمکعب و حجم تنظیمی 70 میلون مترمکعب می باشد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.