سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

آمار اشتغالزایی خوزستان درنیمه دوم امسال باید متحول شود

استاندار خوزستان گفت: به منظور ایجاد تحول در آمار اشتغالزایی خوزستان در نیمه دوم امسال، انتظار تحقق جهش قابل قبول در بحث جذب اعتبارات اشتغالزایی را از دستگاه های اجرایی و بانك ها داریم.

  



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان،سید جعفر حجازی در نشست كارگروه اشتغال استان در اهواز افزود: به دلیل شرایط خاص استان در نیمه اول سال معمولا روند كارها كندتر است ،درحالی كه براساس مصوبه شورای عالی اشتغال انتظار می رفت 50درصد تعهد ایجاد اشتغال دراین مدت دراستان محقق شود آمار موجود محقق شده تنها 16درصد را نشان می دهد.

وی اضافه كرد: دستگاه های اجرایی باید بت نشست ها و ارتباط مستمر با بانك ها روند پیشرفت كار و تحقق تعهدها را رصد كرده و حاصل كار را صورت جلسه كنند و در موارد لازم طرح هایی را جایگزین كنند.

حجازی افزود: دستگاه های اجرایی همچنین باید با اطلاع رسانی بموقع به متقاضیان آ نها را برای پیگیری كار وتامین مدارك و مستندات لازم برای بانك ها ترغیب و هدایت كنند.

استاندار خوزستان اظهار داشت: امسال منابع خوبی در اختیار كمیته های تخصصی مختلف دراستان قرارگرفته واین منابع دراثر تلاش ها ومذاكرات و پیگیری های مداوم با مركز و عنایت خوب دولت به استان محقق شده اند بنابراین لازم است دستگاه های اجرایی به عنوان متولیان كار با حساسیت وجدیت پیگیر جذب آن ها باشند.

حجازی گفت: بررسی روند جذب اعتبارات اشتغال خانگی و خوداشتغالی نشان داده كه این اعتبارات می توانند به ویژه درمناطق روستایی به خوبی منجر به ایجاد اشتغال ودرآمدزایی شوند،براساس آمار دراین مناطق درصد افزایش نرخ درآمد 28درصد و افزایش نرخ هزینه ها 4درصد بوده یعنی چیزی حدود 24درصد تراز مثبت درآمد ثبت شده است.

وی تاكید كرد: این نشان می دهد كه اگر به مشاغل خانگی وتوانمندسازی جمعیت روستایی توجه شود درمقایسه با جمعیت شهری بهتر جواب می دهد،بنابراین نهادهای متولی كار و بانك ها باید با كاهش بروكراسی اداری وتسریع در روال كار گام مثبتی دراین راستا بردارند.

استاندارخوزستان خواهان جهت دهی به تسهیلات اعطایی به سمت این كارگاه ها،ساماندهی نیروی انسانی موردنیاز و آموزش این افراد شد.

وی همچنین به تصویب اعتبار لازم برای ایجاد حداقل 500واحد كارگاه صنعتی دراستان اشاره كرد و گفت: این واحدها دراختیار گروه های هفت نفره متقاضی قرار می گیرند تا به صلاحدید خود كار وف عالیت تولیدی مورد نظر خود را درآن ها راه اندازی كنند و به تامین نیازهای واحدهای بزرگ تر فعال دراستان بپردازند.

حجازی با تقدیر از حضور دو طرح ملی در میان شركت های دانش بنیان كشور اظهار داشت: دراستان 89شركت دانش بنیان داریم كه ظرفیت و توانمندی خوبی برای ایجاد اشتغال دارند.

دراین نشست سید خلف موسوی مدیركل كار تعاون و رفاه خوزستان نیز گزارشی از روند جذب اعتبارات و اعطای تسهیلات اشتغالزایی دربخش های مختلف ارائه داد و عملكرد دستگاه های اجرایی مختلف و بانك ها دراین زمینه مورد بحث وبررسی قرار گرفت.

موسوی گفت: دربخش مشاغل خانگی از 27هزار و226پرونده معرفی شده به بانك ها به 11هزار و 433طرح مبلغ 484هزار و111میلیون ریال پرداخت شده است كه این میزان تحقق 43درصدی پرداخت درمقایسه با اعتبار ابلاغی را برای استان بدست می دهد/س
برچسب ها: اشتغال ، خوزستان ، متحول
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.