سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با موضوع معرفت افزایی؛

کارگاه ضیافت اندیشه اساتید برگزارشد

کارگاه ضیافت اندیشه اساتید با عنوان معرفت افزایی اساتید به همت دفتر هم اندیشی اساتید و نخبگان امروز 25 شهریور ماه دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار شد.

حمیدرضا خانکه دبير دفتر هم انديشي اساتيد و نخبگان در گفتگو با خبرنگار صنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران افزود: اساتید در حوزه های تخصصی، فرصت معرفت افزایی دارند اما حوزه های فرهنگی و دینی کمتر نشان گرفته شده است.
وی در ادامه با اذعان بر توانمندی محققان و اساتید کشور گفت: اساتید ما در زمینه های تخصصی مهارت کامل را دارند اما در حوزهایی نظیر ابعاد تاریخی ایران، تاثیر دین بر رفتار،‌ کاربرد احادیث نیازمند افزایش سطح اطلاعات و انتقال اطلاعات و تجربیات به دانشجویان هستند تا دانشجویان علاوه بر ابعاد علمی در ابعاد فرهنگی  و معنوی پویا باشند.
 خانکه عدم اطلاع رسانی شفاف و ناآگاهی اساتید  دانشگاه در حوزه های دینی، مذهبی را زمینه ساز سوق دادن دانشجویان به مکاتب انحرافی و سایر عرفان های کاذب عنوان کرد.
وي همچنین اظهار داشت: بعنوان مثال اگر  دانشجویان  تفاوت ربانیت و زهد را از مراجع دینی خود بدانند،‌ در مسیر های معنوی همواری راه را احساس کرده و با درک ابعاد فرهنگی،‌دینی،‌می توانند زمینه ساز جریان های متعالی در پیشبرد اهداف کشور باشند.
وی ضمن اینکه اسلام را برترین دین در میان ادیان دانست افزود:  همانطور که دیکتاتوری افراط گرایی داریم که افرادی دین را در تملک خود می پندارند،‌ تفریط گرایی هم مشهود است که افرادی ضد دین و بی برنامه در آن دست و پا می زنند و این در حالی است که دین اسلام،‌ هدایت جامعه را به نحوی مطلوب به انجام می رساند .
خانکه  گفت: با برگزاری این کارگاه ها ابعاد دین با بزرگنمایی خاص به حرکت دانشجو  در مسیری صحیح می انجامد.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در پایان دفترنهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه  و دفتر هم اندیشی  اساتید و نخبگان که در موضوعات ارزشمند سرمایه گذاری فکری می کنند را برگزاری این  کارگاه موثر و زمینه ساز حرکت های اساسی دانست./عط
برچسب ها: اطلاعات ، اساتید ، فرهنگی ، دینی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.