سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمایت وزارت بهداشت صورت گرفت؛

توليد پنج بازي حركتي کاهش دهنده چاقی نوجوانان

مدیرکل دفتر آموزش و ارتقا سلامت وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشكي از توليد پنج بازی حرکتی در حوزه سلامت خبر داد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دكتر فاطمه رخشاني در نشست خبري جشنواره خدمات الكترونيك سلامت با اعلام اين خبر اظهار داشت: این دسته از بازی‌ها منجر به کاهش رشد چاقی بین نوجوانان می‌شود.

وي افزود: تفاهمنامه‌ای با بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای منعقد شده و در حال حمایت از تولید سه بازی یارانه‌ای مرتبط با سلامت هستيم. در اين بازي ها بحث سلامتي كاربر به صورت ويژه در نظر گرفته شده است.

دبير جشنواره ملي رسانه هاي سلامت در ادامه از راه اندازي سامانه 20115 به منظور ارسال پيام هاي سلامتي كه به تأييد وزارت بهداشت مي رسد خبر داد و گفت: حمايت از 30 نرم‌افزار كاربري تلفن همراه را در دستور كار داريم كه اين نرم‌افزارها روي تلفن همراه نصب مي‌شوند.

وي با اشاره به همكاري‌هاي صورت گرفته با سازمان صدا و سيما اظهار داشت: در اين زمينه راهنماي توليد برنامه هاي سلامت محور را در اختيار صدا و سيما قرار داده ايم.

دكتر رخشاني در خصوص برگزاري جشنواره ملي رسانه هاي سلامت گفت: امسال بر اساس دستور وزير بهداشت جشنواره رسانه‌هاي سلامت به صورت ملي برگزار مي‌شود. بر اين اساس از اين پس جشنواره رسانه‌هاي سلامت به صورت دائمي و سالانه در حوزه معاونت بهداشتي وزارت بهداشت برگزار خواهد شد.

وي با اشاره به راه‌اندازي دبيرخانه دائمي جشنواره ملي رسانه‌هاي سلامت اظهار داشت: بر اين اساس سعي مي‌شود تا ظرفيت‌هاي موجود در ساير سازمان‌ها و رسانه‌ها را به سمت موضوع سلامت جلب كنيم.

مديركل دفتر آموزش و ارتقاي سلامت وزارت بهداشت با بيان اينكه سال گذشته 700 اثر به دبيرخانه جشنواره ارسال شد، ادامه داد: علاقه‌مندان به شركت در اين جشنواره تا سي‌ام آبان ماه مهلت دارند كه آثار خود را به دبيرخانه جشنواره ارسال كنند و اين جشنواره نيز روز اول بهمن ماه برگزار خواهد شد.

 وي افزود: طي دو سال گذشته تاكيد جشنواره بيشتر روي رسانه‌هاي ديداري و ديجيتال بود. اما براي امسال رسانه‌هاي چاپي، نوشتاري و شنيداري نيز در نظر گرفته شده‌اند.

دكتر رخشاني افزود: بخش بين‌الملل نيز در جشنواره امسال لحاظ شده‌ است و اين حوزه‌ها امسال گسترش بيشتري يافته‌اند.

وي در پايان از طراحي و راه‌اندازي سايت اينترنتي www.salem.ir خبر داد و گفت: تمام وب‌سايت‌ها و سايت‌هايي كه در حوزه بهداشت و درمان فعال بوده و به تاييد وزارت بهداشت رسيده‌اند، در اين سايت قرار گرفته‌اند./ح

 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.