سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مازندران /

رفع التهاب کلیه با مصرف خاکشیر

خوردن خاکشیر التهاب کلیه را رفع می کند .

کارشناس تغذیه بیمارستان بوعلی سینا ساری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران با بیان اینکه برای مصرف خاکشیر ابتدا باید آن را بشویید و به همراه کمی شکر یا نبات در یک لیوان آب میل کنید گفت : خاکشیر یا خاکشی یا شفترک یا خاکشور یا خاکژی گیاهی است از تیره صلیبیان به ارتفاع 20 سانتی متر الی یک متر دارای برگ های زرد روشن است و در اغلب نواحی ایران مخصوصا دامنه کوه البرز و در بیابان رشد می کند .

مظفری با اشاره به اینکه خاکشیر تنظیم کننده دستگاه گوارشی است و از ابتلا به بیماری معده جلوگیری می کند افزود : خاکشیر تب بر و ادرار آور و برای رفع اسهال مفید است و سرخک و مخملک را درمان می کند و مصرف خاکشیر برای رفع دل ضعفه / بیماری نقرس و ورم گوش و برای اسهال ساده کودکان شیرخوار اثر دارد .

مظفری با بیان اینکه خاکشیر بعنوان خنک کننده در امراض حصبه و آبله تجویز می شود گفت : اگر خاکشیر با شیر تازه میل شود باعث افزایش وزن می شود و خاکشیر را بکوبید و بصورت پماد شب موقع خوابیدن / کف پا تا مچ بمالید در تسکین و بهبود فشار خون اثر دارد .

به گفته وی خوردن خاکشیر التهاب کلیه و گرفتگی صدا را رفع می کند و برای از بین بردن کهیر و التهابات پوستی از خاکشیر استفاده کنید .

کارشناس تغذیه بیمارستان بوعلی سینا ساری گفت : برای برطرف کردن جوشهای صورت که به علت خوردن چربی و شیرینی زیاد ایجاد می شود جوشانده یک قاشق ترنجبین را با دو قاشق غذا خوری خاکشیر مخلوط کرده و هر روز صبح ناشتا به مدت دو هفته آن را میل کنید تا جوشها از بین برود .

مظفری افزود : خوردن خاکشیر موجب شفافیت پوست صورت می شود ./س

برچسب ها: خاکشیر ، رفع ، التهاب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
رحیم فرامرزی
۱۳:۰۵ ۲۳ خرداد ۱۳۹۴
باسلام اینجانب 34سال دارم ودچار التهاب کلیه شدم به مدت 3سال لطف کنید برام بنویسید چه کارکنم چی مصرف کنم لطفاً جواب بدهید