سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

گردشگري مذهبي در آذربايجان شرقي زمينه ساز توسعه ارتباطات مذهبي با ساير ملل

دبیر ستاد دایمی تسهیلا ت سفر آذربایجان شرقی برپايي مسابقات و جشنواره هاي قرآني را در معرفي استان به عنوان پايگاهي براي گردشگري ديني موثر دانست و گفت: توسعه گردشگري مذهبي در آذربايجان شرقي، زمينه ساز توسعه و افزايش ارتباطات مذهبي با ساير ملل و كشورها است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ، تراب محمدی افزود: گردشگری مذهبى، علاوه بر جنبه‌های اقتصادی و مالی خود، باعث ارتباط اسلامی با سایر کشورها شده و بین ملل و فرهنگ‌هایی که نقاط مشترک دارند، تعامل ايجاد مي كند.

محمدي با تاكيد بر اينكه هم اكنون مذهب به عنوان یکی از اصلی‌ترین انگیزه‌های سفر در دنيا شناخته شده است، اظهار داشت: آذربايجان شرقي با داشتن تعداد زيادي از بناها، مساجد و بقاع متبركه، داراي پتانسيل هاي بالا و قدرتمندي براي جذب مسلماناني از سراسر كشور و رونق گردشگري مذهبي است.

وي شهره بودن تبريز به «نخستين پايتخت تشيع جهان اسلام» و «ثبت این موضوع در فهرست آثار ملی توسط سازمان میراث فرهنگی استان » را يكي از اين جاذبه ها خواند و گفت: وجود ده ها مسجد تاريخي با شكوه و نشانه هايي از معماري و معنويت صدر اسلام در شهرهاي مختلف آذربايجان شرقي، اين استان را به يكي از شاخص ترين مناطق براي گردشگران مذهبي و مسلمانان تبديل كرده است.

محمدي با تاكيد بر اينكه اسلام دين محبت است و با توصيه هاي آن، از زمان انقلاب شكوهمند اسلامي ايران، زمينه براي زندگي مسالمت آميز تمامي اديان در كشور فراهم شده است، تصريح كرد: كليساهاي ثبت جهاني شده آذربايجان شرقي هنوز محملي براي جذب پيروان دين مسيحيت از سراسر دنيا به این استان ست.

عضو شوراي مشورتي گردشگري كشور خاطرنشان كرد: با توجه به اهميت و نقش گردشگري مذهبي در كشور، توسعه زيرساخت هاي لازم براي رفاه حال گردشگران اين حوزه از اولويت هاي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در آذربايجان شرقي به شمار مي رود.

محمدي با اشاره به ثبت و مرمت بیش از 100 مسجد تاريخي استان طي چهار سال گذشته خاطرنشان كرد: همزمان با انجام عمليات مرمتي، زيرساخت هاي گردشگري نظير ساخت مجتمع هاي رفاهي، خدماتي بين راهي و سرويس هاي بهداشتي نيز در محوطه و راه دسترسي به مساجد و امامزاده ها و بقاع متبركه آذربايجان شرقي به بهره برداري رسيده است.

وي مسجد كبود تبريز، مسجد جامع شهرستان هايي همچون تبريز، مرند، شبستر، بناب، اهر، تسوج و

امامزاده هاو بقاع متبرکه ، كليساهايي مانند سنت استپانوس جلفا، موجومبار مرند، كليساي ننه مريم و ده ها مسجد تاريخي با قدمت هاي چند صد ساله و شكوه و زيبايي معماري را از جمله مهمترين و شاخص ترين جاذبه هاي گردشگري مذهبي در آذربايجان شرقي خواند. /س

برچسب ها: گردشگری ، مذهبی ، توسعه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.