سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تظاهرات قابلمه‌اي مردم آرژانتين‌!

مردم آرژانتين شب گذشته با قابلمه هايشان تظاهرات ضددولتي برپا کردند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه تلويزيوني پرس تي وي،  مردم آرژانتين در تابستان سال 2001 شاهد فروپاشي عملي اقتصاد کشورشان بودند. در آن زمان ميليونها نفر از مردم اين کشور آمريکاي لاتين بيکار شدند و فقر  به صورت گسترده اي افزايش يافت.
 در آن زمان مردم آرژانتين با کوبيدن به قابلمه يا ماهي تابه هاي خود و ايجاد سر و صداي بسيار اعتراضشان را به وضع کشورشان اعلام مي کردند. پس از گذشت ده سال ، شب گذشته بار ديگر هزاران نفر از مردم آرژانتين تظاهرات برپاکردند و در اين تظاهرات از شيوه اعتراضي ده سال پيش براي بيان خشم خود از اوضاع حاکم بر کشورشان استفاده کردند. اين تظاهرات پرسر و صدا در اعتراض به افزايش آمار جرم و جنايت در کشور و تورم فزاينده بود. مردم با ملاقه هاي خود به قابلمه ها و ماهي تابه هايشان مي کوبيدند تا اعتراض خود را اعلام کنند.
يک شهروند آرژانتيني در اين تظاهرات گفت:« يکي از علل حضور من در اين تظاهرات،افزايش ناامني در کشور است. فقط در يک سال گذشته سه بار از خانه ما دزدي شده است.»
يک مرد ميانسال نيز در اين تظاهرات گفت:« ميزان تورم در کشور شرم آور است. آنها مي گويند دولت از فقرا در اين شرايط حمايت مي کند اما واقعيت اين است که فقرا بيشترين زحمات را متحمل مي شوند.»
شرکت کنندگان خشمگين که اکثر آنها از طبقات متوسط و بالاي جامعه آرژانتين بودند درحاليکه پرچم کشورشان را در دست داشتند شبانه در خيابانهاي بوئنوس آيرس ،پايتخت تظاهرات کردند و در نهايت در مقابل کاخ رياست جمهوري تجمع کردند. يکي ديگر از اعتراضهاي مردم آرژانتين به طرح دولت براي ايجاد اصلاحات در قانون اساسي بود که به موجب آن زمينه براي انتخاب مجدد رئيس جمهور آرژانتين براي دوره اي ديگر در انتخابات سال دو هزار و پانزده مهيا مي شود.
يک شهروند آرژانتيني در اين باره گفت:« مي خواهيم به رئيس جمهور کشورمان بگوييم که بايد در سال 2015 قدرت را به فرد ديگري واگذار کند. خانم رئيس جمهور! ديگر بس است.»يک شهروند ديگر آرژانتيني گفت:« رئيس جمهور به عوام فريبي مبادرت مي کند. سياستهاي دولت براي فريب دادن مردم است.»
تظاهرات شب گذشته يکي از بزرگترين تظاهرات ضددولتي در آرژانتين از زمان انتخاب مجدد کريستينا فرناندز به رياست جمهوري براي دور دوم در انتخابات سال گذشته بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.