سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راشاتودي:فيلم موهن عليه پيامبر اسلام خشم خفته عليه سياست هاي آمريکا را بيدار کرد

خشم مردم در کشورهاي عربي فقط به فيلم ساخته شده درباره پيامبر اسلام (ص) نيست بلکه اعتراض به سياست هاي آمريکا است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني راشاتودي، به دنبال شدت گرفتن دامنه اعتراضات مردمي در کشورهاي مسلمان، واشنگتن به منظور محافظت از ديپلمات هاي خود در سراسر جهان، تفنگداران دريايي اش را به مناطق ناآرام گسيل داشته است و کاخ سفيد تلاش مي کند پيامد اين حادثه را مهار کند.
به  گزارش گايان چيچکيان خبرنگار اين شبکه مسئولان آمريکا به دنبال حمله معترضان خشمگين به سفارت خانه هاي اين کشور در سراسر جهان و به آتش زدن پرچم اين کشور، تلاش کردند بار ديگر بر اين موضوع تاکيد کنند که نيات آمريکا در کشورهاي مسلمان تا چه حد خوب بوده است.
اوباما در سخنان خود گفت اين حوادث نمي تواند مانع تلاش هاي آمريکا براي حمايت از آزادي شود که هر کسي حق داشتن آن را دارد.
دولت اوباما بر اين باور است که با حمايت از انقلاب ها و سرعت بخشيدن به تغيير رژيم در کشورهاي عربي مي تواند اذهان عمومي مردم اين مناطق را با خود همراه کند اما حوادث اخير نشان داد چنين نيست.
نظرسنجي هايي که در کشورهاي مسلمان صورت گرفته است نشان مي دهد ميزان مقبوليت آمريکا در برخي از اين کشورها، به پايين ترين حد خود رسيده است. اين نظرسنجي که موسسه پيو آن را درباره چهار کشور پاکستان، لبنان، اردن و مصر انجام داده است و بازه زماني دو هزار و شش تا دو هزار و دوازده را در بر مي گيرد، نشان مي دهد در اين فاصله زماني ميزان اعتماد مردم به سياست هاي آمريکا سير نزودلي داشته و در دو کشور پاکستان و اردن به پايين ترين حد خود رسيده است. اين آمار روندي را نشان مي دهد که بسيار پيش از انتشار اين فيلم اهانت آميز ادامه داشته و نشان دهنده اعتراضات به سياست هاي آمريکا است.
چارلي مک گريث بنيانگذار شبکه خبري وايد ويک نيوز مي گويد: شايد آمريکا بگويد خواهان دموکراسي و انقلاب در اين ناحيه است اما با نگاه کردن به نتيجه اقدامات آمريکا در دو دهه گذشته مي توان دريافت که حاصل اين اقدامات فقط موجب برهم خوردن ثبات منطقه شده است و در کنار کشته شدن مردم اين مناطق گاه دشمنان مردم در اين کشورها قوت گرفته اند.
راهي که واشنگتن براي مهار ناآرامي هاي اخير پيش گرفته است فقط محکوم کردن اين  فيلم است اما نکته مهمتر اين است که ناآرامي هاي اخير حرکتي ريشه دارتر است و اين فيلم فقط جرقه اي بود که آن را شعله ور کرده است.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.