سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/امام جمعه مشهد؛

جشن هاي دهه کرامت باید هرسال متقاوت تر برگزارشود

امام جمعه مشهد ضمن تاکيد بر ضرورت توجه به تنوع و پويايي جشن هاي دهه کرامت، گفت: اين جشن ها هم در مشهد و هم در ديگر شهرستان ها و استان ها هر سال بايد با ابتکاري تازه برگزار شود.

 به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد، آيت ا...سيداحمد علم الهدي که در ديدار با اعضاي شوراي هماهنگي و برنامه ريزي جشن هاي دهه کرامت استان سخن مي گفت، در ادامه پيشنهادي را نيز در اين زمينه مطرح کرد.

 

وی با اشاره به وجود بقاع متبرکه بسياري از فرزندان امام موسي ابن جعفر(ع) در کشورمان، گفت: شايسته است در وهله اول با انجام يک برنامه تحقيقاتي دقيق صحت انتساب امامزادگاني که بدون واسطه يا با واسطه به حضرت موسي ابن جعفر(ع) مرتبط مي شوند، تاييد شود و پس از آن نسبت به برگزاري يک برنامه جامع در اين بقاع، به عنوان برنامه محوري جشن هاي دهه کرامت هر استان اقدام شود.

 

اين عضو خبرگان رهبري در بخش ديگري از سخنانش، ضمن تقدير از تلاش هاي دبير جشنواره امام رضا(ع) در زمينه شکل دهي و گسترش جشن هاي دهه کرامت در کشور، تصريح کرد: اين جشن ها اکنون به يکي از جريان هاي بسيار نافذ و موثر در کشور تبديل شده و حوزه تاثيرگذاري اش به خارج کشور نيز رسيده است.

 

 

وی با اشاره به اين که بسياري از نهادها براي مشارکت در برنامه هايي مانند جشن هاي دهه کرامت اعلام آمادگي مي کنند، تصريح کرد: اما اين موضوع بايد روشن شود که به واقع سهم هر کدام از اين دستگاه ها در فعاليت هاي دهه کرامت چقدر است.

 

امام جمعه مشهد ضمن تاکيد بر ضرورت ارزيابي دقيق ميزان مشارکت نهادها در برنامه هاي دهه کرامت، افزود: برخي تنها به اين که نامشان در فهرست نهادهاي مشارکت کننده در فعاليت هاي دهه کرامت قرار دارد، بسنده مي کنند و برخي هم براي خوشايند مديران بالادستي و کسب امتياز تلاش مي کنند نامشان در اين فهرست قرار بگيرد اما مسئولان برنامه هاي دهه کرامت بايد هوشيار باشند و ميزان مشارکت هر کدام از اين دستگاه ها را بسنجند.

 آيت ا...علم الهدي تاکيد کرد: اگر همه اين نهادها (مدعيان مشارکت در جشن هاي دهه کرامت) در فعاليت ها همکاري داشته باشند، جشن هاي دهه کرامت بايد حال و هواي کشور را به طور کامل متاثر و متحول کند.

 

 

امام جمعه مشهد در بخش ديگري از سخنانش خواستار به کارگيري حداکثري ظرفيت هاي موجود نهادهاي گوناگون براي بزرگداشت دهه کرامت شد و اين طور گفت: برخي از دستگاه هاي فرهنگي مانند صداوسيما امکانات گسترده اي در اختيار دارند که در صورت مشارکت نهادهاي گوناگون و به کارگيري اين امکانات شاهد اقدامات ويژه و ارزشمندي خواهيم بود و بسياري از نيازهاي دستگاه هاي گوناگون نيز رفع مي شود.

 

 

آيت ا...علم الهدي درباره مسئله اخير اهانت به ساحت پيامبراکرم(ص) از شرايط کنوني مواجهه اسلام و غرب به عنوان «جنگ» ياد و تصريح کرد: آن ها به طور دقيق جبهه را متوجه اساس اسلام کرده اند و در راس اسلام، توهين بي شرمانه به ساحت پيامبراکرم(ص) را در برنامه قرار داده اند اين بي احترامي باعث خون دل خوردن همه ما و امت اسلام است.

 

اين عضو خبرگان رهبري سپس با تاکيد بر اين که هدف اصلي غرب در مواجهه کنوني با اسلام، جمهوري اسلامي ايران است، افزود: همان طور که قرآن‌کريم وعده داده است، دشمنان ما از نادان ترين انسان ها هستند.

 آن ها در اين شرايط به جاي محدود کردن جبهه مقابل خود به جمهوري اسلامي ايران، با چنين اقداماتي قلب تمامي مسلمانان را به درد مي آورند و در عمل جبهه مقابل خود را به اندازه تمام مسلمانان جهان گسترش مي دهند. اين گونه اقدامات نابخردانه در نهايت پيروزي ما و شکست آن ها را در پي خواهد داشت.

 

آيت ا... علم الهدي در عين حال روشنگري در جامعه و بسيج مردم در مقابل چنين اقداماتي را ضروري دانست و اين طور گفت: هرچه مردم بيشتر در صحنه حاضر باشند همچون دوران دفاع مقدس جبهه ما قوي تر و پيروزي مان نزديک تر مي شود مردمي تر شدن جبهه ما در مقابل استکبار ميزان تاثيرگذاري دشمن در جامعه ما و دنيا را کمتر مي کند.

وی حضور مردم در صحنه را در «منزوي کردن جريان تحجر» نيز موثر خواند و افزود: اين جريان، با اقدامات خود نيروهاي اسلام را از ما مي گيرد./س

بهبودی

 

 

 

 

برچسب ها: جشن ، دهه ، کرامت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.