سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هيلاري کلينتون ؛

ما ارتباطي با فيلم موهن ضد اسلامي نداشتيم

وزير خارجه آمريکا طي مراسم بزرگداشت ديپلمات هاي کشته شده اين کشور سفارت خانه هاي ما در معرض حملات خشمگينانه اي عيله پخش فيلمي قرار گرفتند که ربطي به ما نداشت.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سي ان ان، "هيلاري کلينتون " در سخناني احساساتي به مناسبت بزرگداشت ديپلمات هاي کشته شده اين کشور و همزمان با ورود اجساد چهار ديپلمات کشته شده در مراسمي که با حضور مقامات آمريکايي از جمله باراک اوباما رئيس جمهور، جو بايدن معاون رئيس جمهور، لئون پانتا وزير دفاع ، سوزان رايس نماينده  اين کشور در سازمان ملل و خانواده هاي قربانيان برگزار شد ، به مردم آمريکا و خانواده هاي ديپلمات هاي کشته شده، تسليت گفت.
هيلاري کلينتون، گفت: امروز ما چهار آمريکايي را که جان خود را براي کشور و ارزش هاي آمريکا فدا کردند به خانه بازگردانديم.
وزير خارجه آمريکا در تشريح شخصيت هاي ديپلمات هاي کشته شده ، گفت: "شان اسميت "پس از شش سال خدمت در نيروي هوايي وارد وزارت خارجه شد ، وي کارشناس فن آوري بود و در بغداد، مونترال و هلند خدمت کرده بود.
وي آموزش  خبرنگاري را گذرانده بود.
"تايرون وودز "دو دهه را در نيروهاي ويژه تفنگداران دريايي ارتش آمريکا گذرانده بود و در عراق و افغانستان خدمت کرده بود. از سال 2010 وي از ديپلمات هاي آمريکايي در مناطق مختلف محافظت مي کرد و از آمريکاي مرکزي تا خاورميانه فعاليت داشت.
"گلن دورتي "نيز پيش از اين نيروي ويژه دريايي ارتش آمريکا بود و در زمينه فوريت هاي پزشکي فعاليت داشت.وي در حال حمايت از همکارانش، کشته شد.
گلن هم در عراق و افغانستان در خط مقدم فعاليت داشت تا از ديگر آمريکايي ها دفاع کند.
وزير خارجه آمريکا درباره کريس استيونز سفير کشته شده آمريکايي در ليبي ، گفت: در زمان انقلاب ليبي، استيونز جان خود را به خطر انداخت تا از مردم ليبي مقابل ديکتاتور ظالم حمايت کند و وي جان خود را با کمک کردن به مردم ليبي براي داشتن کشوري بهتر فدا کرد.
وي با اشاره به اظهار تسليت محمود عباس رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين که با کريس استيونس در زمان فعاليت وي در بيت المقدس همکاري داشته است، گفت: وي اين اقدام را يک ترور زشت نام نهاد و بسياري از مقامات در خاورميانه و شمال آفريقا چنين احساسي داشتند.
وزير خارجه آمريکا با اشاره به حملات عليه کنسولگري آمريکا در بنغازي ، گفت: ما هفته سختي را داشتيم و شاهد حملات خشمگينانه به سفارت خانه هايمان در اعتراض به فيلمي بوديم که هيچ ارتباطي با ما نداشت.
براي مردم آمريکا سخت است که اين را درک کنند ، زيرا اين موضوع بي معني است و کاملا غير قابل قبول است.
"هيلاري کلينتون" گفت:مردم منطقي و رهبران مسئول در کشورهاي ليبي، تونس، مصر و يمن لازم است تا هرکاري که مي توانند انجام دهند تا امنيت را برقرار کنند و آنهايي را که پشت پرده اين حملات خشونت بار بودند، تحت مجازات قرار دهند و ما براي حمايت از پرسنل مان در نقاط مختلف جهان اقدامات لازم را انجام مي دهيم.
وي با اشاره به اينکه روزهاي سخت ديگري در پيش رو خواهد بود، گفت: ما اين حقيقت را نبايد از دست بدهيم که آمريکا بايد همچنان جهان را هدايت کند و به فعاليت هاي سخت خود درامور ديپلماسي ادامه مي دهد.
وي با تقدير از کارکنان وزارت خارجه آمريکا در داخل و خارج به همراه نظاميان اين کشور، گفت: اين افراد آمريکا را بزرگترين نيرو براي صلح، پيشرفت و شان انساني که جهان تاکنون شناخته است، تبديل کردند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.