سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/عضو مجلس خبرگان:

روحانیت نباید وابسته به جریان‌های سرمایه‌داری و اقتصادی باشد

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت روحانیت و تبار پیامبر اسلام (ص)‌ نباید وابسته به جریان‌های سرمایه‌داری و اقتصادی باشد.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، ‌آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در اختتامیه بیست و دومین همایش مدیران مراکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور اظهار داشت:‌ ژست معیشتی روحانیت باید نسبت به افراد معمولی جامعه در سطح پایین‌تر قرار داشته باشد و نخستین اصل فرهنگی نیز در ارتباط با روحانیت فرهنگ اقتصادی و معیشتی روحانیت است.

وی افزود: اگر روحانیت به عنوان پیروان پیامبر اکرم (ص) بخواهد در زندگی متجملانه به سر ببرد این امر با فرهنگ قرآنی پیامبر سازگار نیست و یک روحانی باید در عرصه طلبگی تا اوج مرجعیت مراقب رفتار و کردار خود باشد.

علم‌الهدی خاطرنشان کرد: روحانیت و تبار پیامبر اسلام (ص)‌ نباید وابسته به جریان‌های سرمایه‌داری و اقتصادی باشد همچنین اتصال طلاب به افرادی که سراسر زندگی‌شان موضوعات اقتصادی است صحیح نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد:‌ مراکز خدمات حوزه‌های علمیه سراسر کشور پیش از اینکه تشکیلاتی امدادی باشد باید به صورت فرهنگ‌ساز نقش تربیتی برای طلاب ایفا کنند.

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه علت انحراف شدید برخی‌ چهره‌های شاخص فقر است، افزود: این‌گونه انحرافات در طول تاریخ سابقه داشته و ما باید از آنها درس بیاموزیم.

وی تاکید کرد:‌ مسئولان مراکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور باید این مراکز را بیش از پیش تبدیل به تشکیلات فرهنگی کنند تا هیچ طلبه‌ای دچار انحراف نشود چرا که زندگی طلبگی بدون سازمان حمایتی می‌تواند سبب انحراف و ضربه‌زدن به دین اسلام شود.


برچسب ها: عضو ، مجلس ، خبرگان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.