سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اخبار ویژه روزنامه های صبح شنبه؛

اخراج رئیس دانشگاه رامین با حکم وزیر علوم / شکايت وزير دولت خاتمي از واريز نشدن حق بيمه /برخوردسریع‌ با اردوهای مختلط

بازیگر فیلم موهن: گول خوردم، بازتاب ديدگاه كدام سرويس را بازتاب مي دهد؟! ، خودداری یوتیوب از حذف فیلم ضداسلامی، محاصره شیعیان سوریه توسط وهابی‌ها، نیکزاد و صالحی تکذیب کردند، تشکيل کارگروه دولت براي باروري ابرها، واکنش کریس رونالدو به فیلم موهن، و ...از مهمترین اخبار ویژه روزنامه های شنبه است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، اخبار ویژه روزنامه های امروز شنبه را در اینجا می توانید بخوانید:

روزنامه کیهان:

تقلاي ناشيانه آمريكا براي پيشگيري از خشم جهان اسلام

محافل سياسي و رسانه اي غرب به دنبال خروش غيرت امت اسلامي عليه اهانت به ساحت پيامبر اعظم(ص)، شگرد لوث كردن ماجرا را در پيش گرفتند.

رسانه هاي غربي و از جمله دنباله هاي آنها در رسانه هاي فارسي زبان بيگانه در پي فوران خشم مسلمانان در سراسر جهان اسلام و ايران اسلامي مدعي شده اند سازندگان فيلم موهن مورد اعتراض، صهيونيست نيستند بلكه قبطي مسيحي هستند و كارگردان معرفي شده نيز وجود خارجي ندارد! اين رسانه ها با تكرار خبر واحد مي گويند كارگردان فيلم موسوم به برائت از مسلمانان (بي گناهي مسلمانان)، فردي به نام نيكولا باسيل نيكولا است- و نه سام باسيل- كه او هم مي گويد فيلم نامه متعلق به وي نيست.

اين رسانه ها همچنين براي تبرئه بيشتر عوامل صهيونيست پشت ماجرا، نام چند مصري قبطي نظير موريس صادق را به ميان كشيده اند تا به زعم خود اين گستاخي بزرگ جريان صهيونيسم مسيحي و شبكه ناتوي فرهنگي را به دعواي ميان گروه هاي مذهبي در مصر تبديل كنند حال آن كه قبطي هاي مصر نيز نسبت به فيلم مذكور ابراز انزجار كرده اند.

شايان ذكر است خبرگزاري رويتر و روزنامه آمريكايي وال استريت ژورنال پيش از اين (روز سه شنبه) تاكيد كردند كه «بيش از يكصد يهودي آمريكايي با اعطاي 5 ميليون دلار در ساخت فيلم مورد اعتراض كه كارگردان آن آمريكايي- اسرائيلي است مشاركت كرده اند». در واقع محافل غربي پس از مشاهده واكنش سنگين و يكپارچه امت اسلامي عليه آمريكا و رژيم صهيونيستي، در تلاشند تا ماجرا را به تقابل مسلمانان و مسيحيان كاهش دهند و در عين حال تدارك كنندگان اين گستاخي بزرگ را به حاشيه امن ببرند.

اين تلاش رسانه اي پرحجم براي لوث كردن ماجرا و القاي اينكه سازنده فيلم نامعلوم است در حالي است كه پليس آمريكا اعلام كرده سازنده فيلم از پليس خواسته تا از وي محافظت كند.
گفتني است دولت هاي آمريكايي و اروپايي در حالي كه ترديد در افسانه هولوكاست را جرم مستوجب تنبيه و مجازات و تعقيب مي دانند و با ترديدكنندگان ولو در حد متخصصان تاريخ به شدت برخورد مي كنند، در موارد اهانت علني به مقدسات اسلامي ادعا مي كنند اين مسئله مربوط به آزادي بيان مي شود و آنها نمي توانند آزادي بيان را محدود كنند.

تسخير سفارت آمريكا در تهران اين بار در كشورهاي ديگر تكرار شد

رژيم صهيونيستي اعتراضات گسترده مسلمانان در قاهره و مصر و يمن عليه فيلم موهن آمريكايي را روي ديگر بهار عربي خواند.

آويگدور ليبرمن وزير خارجه اسرائيل درباره خروش امت اسلامي و حمله به مراكز ديپلماتيك آمريكا در قاهره و صنعا و بنغازي گفت: آنچه در اين شهرها رخ داده و مي دهد روي ديگر بهار عربي است.

به گزارش راديو اسرائيل، ليبرمن اضافه كرد: در پي خيزش هاي مردمي در كشورهاي عربي، افراط گرايان اسلامي تقويت شده اند.

شيمون پرز نيز مي گويد: از حمله به سفارتخانه و كنسولگري آمريكا در كشورهاي مختلف بهت زده است.

همزمان مجله آلماني اشپيگل در تحليلي نوشت مسلمانان در كشورهاي مختلف درباره نفرت و انزجار از آمريكا متحد شده اند.

اين نشريه تصريح كرد: تصاوير حمله به سفارت آمريكا در قاهره و خبر قتل سفير اين كشور در ليبي، خاطرات بد مربوط به تسخير سفارت آمريكا در تهران را زنده مي كند. در حال حاضر نمي توان پيامدهاي ماجراي اخير را پيش بيني كرد اما نگاهي كه آمريكا با آن به نظاره سرنگوني حكومت ها در جهان عرب نشسته بود، تغيير خواهد كرد.

همچنين وب سايت راديو زمانه در تحليل خروش امت اسلامي عليه نمايندگي هاي سياسي آمريكا در كشورهاي منطقه نوشت: اين رويداد نشان داد وضعيت آمريكا در كشورهاي اسلامي به خصوص بعد از بهار عربي ضعيف شده است. اينك در افكار عمومي كشورهاي مسلمان، ضديت با آمريكا بيش از گذشته نيرو گرفته است.

اين وب سايت اضافه كرد: دولت هاي سرنگون شده متحدان آمريكا بودند اما همان گونه كه اوباما مي گويد مصر جديد متحد آمريكا نيست و او مي خواهد كه دشمن نيز نباشد. آمريكا مي كوشد فضا در اين كشورها به سمت تخاصم نرود.

فحاشي واشنگتن پست بعد از كشيده آبدار هند به گوش آمريكا

آمريكا از حضور نخست وزير هند در اجلاس سران غيرمتعهدها در تهران خشمگين و ناراحت است.

روزنامه اردوزبان انقلاب چاپ دهلي نو ضمن درج خبر فوق نوشت: آمريكا به شكل محرمانه از حزب مخالف مان موهان سينگ حمايت مي كند. از زماني كه نخست وزير هند تصميم خود را براي حضور در اجلاس غيرمتعهدها در تهران اعلام كرد رسانه هاي غربي كه تحت تاثير دولت هاي آمريكا و اسرائيل قرار دارند به وي توصيه كردند از انجام اين سفر خودداري كند و اين ديدار را براي هند غيرمفيد و مضر توصيف كردند.

اين روزنامه هندي نوشت: با وجود چاپ مقالات مختلف درباره تاثير منفي اين سفر از سوي نويسندگان صهيونيستي اما نخست وزير هند در اين مورد سياست مستقل خارجي هند را اجرا و مشخص كرد كه فقط دولت هند مي تواند در اين زمينه تصميم گيري كند و اين تصميم توسط هيچ كشور ديگري از جمله آمريكا و متحدين آن اتخاذ نخواهد شد.

روزنامه انقلاب با بيان اين كه هند علاوه بر حضور در اجلاس كشورهاي غيرمتعهد بر گسترش روابط دوجانبه با ايران نيز تاكيد داشت و در مقابل فشار آمريكا ايستادگي كرد نوشت: ناراحتي رسانه هاي غربي از اين كشور تعجب آور نيست و به همين دليل است كه روزنامه واشنگتن پست نخست وزير هند را مورد انتقاد شديد قرار داده و از سياست هاي وي به شدت انتقاد كرد.

واشنگتن پست نوشت «مان موهان سينگ يك اقتصاددان معروف است كه روند اصلاحات اقتصادي را در هند به راه انداخته اما امروز رياست يك نظام اقتصادي را بعهده دارد كه در حال فروپاشي است. شخصيت نخست وزير ساكت هند به يك فاجعه تبديل شده است و با وجودي كه دولت سينگ براي اصلاح روابط هند با آمريكا كارهاي زيادي را انجام داده و جايگاه خوبي را در سراسر جهان به دست آورده بود اما اكنون وي مسير ديگري را اتخاذ نموده و به نظر مي رسد كه رئيس فاسدترين، نالايق ترين و غيرفعال ترين دولت شده است.»(!)

روزنامه هندي خاطرنشان كرده كه محافل آمريكايي، حزب مخالف مان موهان سينگ را تحت فشار گذاشته اند تا اين حزب خواستار استعفاي نخست وزير شود.

يادآور مي شود نخست وزير هند در راس يك هيئت عالي رتبه 250 نفره در اجلاس غيرمتعهدها شركت كرد و همين شوك سنگيني براي رژيم صهيونيستي و آمريكا بود.

رسانه هاي غربي از اجلاس تهران به عنوان سيلي آبدار در گوش قدرت هاي غربي و نشانه انزواي آمريكا و اسرائيل در جامعه جهاني ياد كردند.

بازتاب ديدگاه كدام سرويس را بازتاب مي دهد؟!

خبر ويژه روز سه شنبه كيهان درباره جعل بي سابقه خبر از سوي يك سايت اينترنتي حق العمل كار مورد استقبال گسترده محافل رسانه اي و شهروندان قرار گرفت.

همزمان با استقبال رسانه هاي مختلف از روشنگري كيهان درباره اقدام كم سابقه سايت بازتاب، شهروندان متعددي نيز خواستار انتشار اخبار بيشتر درباره هويت گردانندگان اين سايت فتنه گر شده اند. سايت ياد شده كه سابقه ممتدي در زمينه تحريف و شانتاژ و منفي بافي عليه نظام به نيابت از محافل بيروني دارد و به همين علت نيز فيلتر شده است، اخيرا در خبري كاملا دروغ و كذب مدعي شده بود دكتر مسعود اسداللهي كارشناس مسائل منطقه در جلسه بسيج اساتيد كشور در مشهد مقدس سخنراني كرده و گفته كه «در سوريه درست عمل نكرديم».

 اين جعل خبر آميخته با وقاحت در حالي بود كه دكتر اسداللهي در بيروت اقامت دارد و اساسا در همايش بسيج اساتيد در مشهد حضور نيافته تا چه رسد به اين كه پيش بيني سقوط بشار اسد را در آنجا مطرح كرده و سياست جمهوري اسلامي در قبال سوريه را اشتباه خوانده باشد!!

در پي اقدام سايت بازتاب، دكتر اسداللهي در توضيحي نوشت: اينجانب مسعود اسداللهي متن خبر و گزارش منتشر شده در سايت «بازتاب امروز» (كه ظاهرا از سايت هاي فيلتر شده مي باشد) در خصوص سخنراني در جلسه بسيج اساتيد و حمله به سياست خارجي ايران در مورد بحران سوريه را به شدت تكذيب كرده و به اطلاع عموم مي رسانم كه نه تنها هيچگونه سخنراني و يا ارائه تحليل در جلسه بسيج اساتيد كشور در شهر مقدس مشهد انجام نداده ام بلكه حتي حضور فيزيكي هم در آن جلسه نداشته ام.

علاوه بر اين، مطالب مطرح شده در آن گزارش را صحيح نمي دانم. متاسفانه خبرنگار سايت مزبور با جعل خبر و نسبت دادن اين مطالب بي اساس به اينجانب، مرتكب يك جرم رسانه اي گشته كه قابل پيگيري در دادگاه ذي صلاح مي باشد.

يادآور مي شود كه خبر جعلي سايت بازتاب با استقبال گسترده رسانه هاي رژيم صهيونيستي روبرو شد و علاوه بر راديو اسرائيل و سايت وزارت خارجه رژيم اشغالگر قدس و ساير رسانه هاي اسرائيلي، سايت بالاترين نيز كه تحت مديريت منوشه امير اداره مي شود بدون اشاره به تكذيب خبر از سوي دكتر مسعود اسداللهي، تلاش كرد، خبر دروغ سايت بازتاب را نشانه حمايت برخي تحليلگران ايراني از نظر اسرائيل درباره بحران سوريه قلمداد كند! و آنچه در اجلاس تهران درباره دخالت اسرائيل و آمريكا در بحران سوريه مطرح شده بود را زير سؤال ببرد!

گفتني است رسانه هاي صهيونيستي با انتساب سايت بازتاب به محسن رضايي، مخالفت اين سايت با ديدگاه جمهوري اسلامي ايران درباره بحران سوريه را به دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام نيز نسبت داده اند! كه غيرقابل قبول به نظر مي رسد ولي به علت تكرار اين انتساب و سوءاستفاده پي درپي جريانات ضد انقلاب از آن، جا دارد آقاي محسن رضايي از اين اتهام اعلام برائت كند.

شبكه مافيايي سايت مورد اشاره كه از افشاگري كيهان درباره حمايت اين سايت از ديدگاه اسرائيل نسبت به بحران سوريه عصباني و دستپاچه شده است مدير مسئول كيهان را به باد ناسزا و فحاشي گرفته تا به زعم خود افتضاح به بار آورده را ماله كشي كند. بازتاب نوشته است برخي از اعضاي خانواده مدير مسئول كيهان در خارج كشور به سر مي برند.

 گفتني است اين به اصطلاح خبر سايت بازتاب نيز از جمله توهم پراكني هاي راديو اسرائيل و ساير رسانه هاي ضد انقلاب است مبني بر اين كه يكي از اعضاي خانواده شريعتمداري بورسيه هيئت علمي وزارت علوم است و با اين تحليل كه اگر او نيز ديدگاهي شبيه مدير مسئول كيهان داشته باشد بايد نسبت به حضور ديدگاه هاي ارتجاعي!! در دانشگاه هاي ايران تاسف خورد! بنابراين سايت بازتاب در اين زمينه نيز مانند خبر جعلي درباره سوريه ديدگاه جريانات بيروني را بازتاب داده است! سايت مزبور مي نويسد مدير مسئول كيهان سه دهه است كه بر سر سفره انقلاب نشسته است! و توضيح نداده كه نشستن بر سر سفره انقلاب جرم است يا ريزه خواري سفره ديگران؟!

طبق معمول فحاشي اخير بازتاب عليه كيهان و مدير مسئول آن كه مانند فحاشي همه گروه هاي ضد انقلاب باعث افتخار كيهان است، با استقبال سايت هاي صهيونيستي و «ضد انقلاب» و «فتنه گر» نظير بي بي سي، بالاترين، جرس، كلمه، دفتر رضا پهلوي و... قرار گرفت. اما فارغ از هياهوي بازتاب براي ردگم كني، اين سؤال همچنان بي پاسخ مانده است كه گردانندگان بازتاب با كدام توجيه اقدام به جعل خبر در خدمت مواضع آمريكا و رژيم صهيونيستي كرده اند؟ به عبارت ديگر سؤال اين است كه آنها جعل خبر عليه جمهوري اسلامي را براي كدام محافل اطلاعاتي و سياسي در آمريكا و اسرائيل «فاكتور» مي كنند؟!

گفتني است در پي رسوايي اخير سايت بازتاب گردانندگان اين سايت ظاهرا به اين نتيجه رسيده اند كه به گونه اي مبهم تكذيبيه دكتر اسداللهي را منتشر كنند!

نتانياهو غلاف كرد اسرائيل خط قرمزش كجا بود؟!

در حالي كه يك روزنامه فرانسوي معتقد است قدرت مانور نخست وزير اسرائيل عليه ايران در حد چشمگيري كاهش يافته، معاون نتانياهو پشت وي را خالي كرده و گفت «نمي خواهم درباره ايران خط قرمز مشخص كنم.»

دان مريدور معاون نتانياهو در گفت وگو با راديو نظامي اسرائيل و درباره برنامه هسته اي ايران گفت: من نمي خواهم خط قرمز يا ضرب الاجلي در اين زمينه مشخص كنم. من فكر مي كنم اكنون بايد تحريم ها ادامه داده شود.

پيش از اين نتانياهو از قدرت هاي غربي به ويژه آمريكا خواسته بود خط قرمز روشني براي ايران تعيين كنند اما مقامات آمريكايي نظير هيلاري كلينتون علنا با اين خواسته مخالفت كردند.
دان مريدور در كنار معاونت نتانياهو، رئيس سازمان انرژي اتمي و سازمان اطلاعات رژيم صهيونيستي هم هست.

گفتني است همزمان با تعميق اختلافات در ميان مقامات رژيم صهيونيستي و نيز ميان آمريكا و اسرائيل، ايهود باراك از علني شدن اين اختلافات انتقاد كرد.

وزير دفاع رژيم صهيونيستي كه خود يكي از عوامل جنجال هاي علني اخير بوده، مدعي شده «اين مباحث نبايد در محافل عمومي مورد بحث واقع شود بلكه بايد پشت درهاي بسته حل و فصل شود».

از سوي ديگر روزنامه فرانسوي فيگارو در تحليلي با عنوان «چرا نتانياهو شمشيرش را غلاف كرد؟» نوشت: قدرت مانور نخست وزير اسرائيل در حد چشمگيري كاهش يافته است. يك مقام اسرائيلي مي گويد «درباره حمله به ايران حرف زياد زده مي شود و اين مسئله از توان ما براي انجام اقدامات بازدارنده مي كاهد. به همين دليل نتانياهو مصمم شده موضوع اقدام نظامي را به وقت ديگري موكول كند. نتانياهو مي داندكه بهاي درگيري نظامي با ايران بسيار بالاست.»

فيگارو مي افزايد: نتانياهو با جبهه اي از انواع مخالفان مواجه شده است؛ آمريكا، بخشي از دولت اسرائيل، بسياري از مسئولان امنيتي و اكثريت اسرائيلي ها. مقام اسرائيلي مي گويد شرايط براي خواسته نتانياهو فراهم نشده در حالي كه جنگ توأم با خطا تبديل به فاجعه خواهد شد.

فيگارو خاطرنشان كرد: نتانياهو كه از هر طرف مورد اعتراض است، تصميم گرفته تا بازي را قدري آرام كند.

يادآور مي شود لفاظي هاي دولت نتانياهو باعث شد دولت آمريكا در اقدامي نادر اعلام كند كه اوباما در جريان سفر نتانياهو به نيويورك و حضور در نشست سازمان ملل، ديداري با وي نخواهد داشت. سخنگويان آمريكا بعدا سعي كردند اين موضع گيري تند را تلطيف و با بيان اينكه سخنراني نتانياهو و اوباما در دو روز متفاوت انجام مي شود، توجيه كنند.
روزنامه واشنگتن پست در همين زمينه به قلم فريد زكريا مقاله اي را منتشر كرد كه تاكيد مي كند: خط قرمز اسرائيل براي ايران بي معناست.

اين روزنامه خاطرنشان كرد: نتانياهو علنا آمريكا را سرزنش كرد كه خط قرمز روشني براي برنامه اتمي ايران تعيين نمي كند. اسرائيل خواهان آن است كه دولت اوباما تعهد بدهد كه در صورت تخطي ايران از خطوط قرمزي كه به زعم اسرائيل بايد تعيين شود، با ايران وارد جنگ شود؛ تعهدي كه هيچ كشوري زير بار آن نخواهد رفت.

 اين همه در حالي است كه اسرائيل، خود «خطوط قرمز» مورد نظر را روشن نكرده و از فعاليت يا اقدامي خاص در راستاي غني سازي نام نبرده كه دست زدن به آن، معادل عبور از خط قرمز تلقي شود. دليل آن هم روشن است؛ چنين اقدامي گزينه هاي اسرائيل را محدود خواهد كرد و حركت هاي آن كشور را براي ايران قابل پيش بيني مي كند. پرسش آن است كه اگر اسرائيل اين راه را برنگزيده، چرا انتظار دارد آمريكا غير از اين عمل كند؟ از سوي ديگر، در اسرائيل نيز ميان دولتمردان و سياستمداران، همفكري و يكپارچگي به چشم نمي خورد و نشانه ها نيز حاكي از آن است كه اكثريتي قاطع از نتانياهو حمايت نمي كنند.

فريد زكريا نوشت: برنامه هسته اي در ميان اغلب سياستمداران ايران و حتي مخالفان محبوب است و هرگونه تندروي غرب در اين باره موجب قدرتمندتر شدن رژيم مي شود.

روزنامه وطن امروز :

اخراج رئیس دانشگاه رامین با حکم وزیر علوم

کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور حکمی عبدالعظیم آجیلی را از سرپرستی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان عزل و عبد‌الامیر معزی را به عنوان سرپرست جدید این دانشگاه منصوب کرد.

عبدالعظیم آجیلی چندی پیش در نامه‌ای به رئیس سازمان سنجش خواست در انتخاب رشته‌های سراسری مانع ورود داوطلبان استان‌های لرستان، ایلام و چهارمحال و بختیاری به این دانشگاه شود.

شبکه تلویزیونی دولت انگلستان، بی‌بی‌سی نیز با انجام مصاحبه‌ای با آجیلی اقدام به تنش‌افزایی کرد. این موضوع باعث شد نمایندگان این استان‌ها در مجلس شورای اسلامی بشدت واکنش نشان دهند.

هفته گذشته حدود 30 نفر از نمایندگان در نامه‌ای به رئیس‌جمهور خواستار برخورد جدی با سرپرست دانشگاه رامین شدند که این نامه در نهایت منجر به برکناری وی با حکم وزیر علوم شد. گفتنی است؛ بی‌بی‌سی مدعی شده این موضوع یعنی نامه آجیلی به سازمان سنجش یک موضوع قومیتی را دامن زده اما این فرد بشدت ادعای بی‌بی‌سی را تکذیب و تاکید کرد با بی‌بی‌سی مصاحبه نکرده است.

وی همچنین درباره سوء‌تفاهم پیش آمده درباره اهانت وی به قومیت‌ها عذرخواهی کرده بود.

خاتمی: خط کشی می‌کنیم اما نمی کنیم

درحالی‌که پیام آشکار نظام برای اصلاح‌طلبان یعنی «اعلام برائت از فتنه» و «عذرخواهی» به خاطر دروغ تقلب بارها اعلام شده و این جریان این موارد را به عنوان پیش شرط پذیرش آنان برای رقابت در انتخابات ریاست‌جمهوری تلقی کرده‌اند؛ به نظر می‌رسد سید‌محمد خاتمی تحرکات خود را در این راستا آغاز کرده ولی در ابتدا باز هم همان تزلزل تصمیم‌گیری و دوپهلوگویی را نشان داده است.

خاتمی اخیرا در دیداری که سایت‌های نزدیک به وی آن را پوشش داده‌اند؛ نسبت به شرکت اصلاح‌طلبان در انتخابات ابراز تمایل کرده است. وی درباره اعلام برائت از موسوی و کروبی نیز گفت: «نمی‌خواهم بگویم بین اصلاحات و جنبش سبز باید خط بکشیم اما باید خط کشی‌هایی برای برخی جریانات که منحرف و خطرناک هستند، داشته باشیم.»

خاتمی در این دیدار به رأی دادن در انتخابات اخیر مجلس هم اشاره کرد و گفت دلیل رای دادنش در انتخابات مجلس، نشان دادن این بوده که اصلاح‌طلبان رأی دادن در انتخابات را تحریم نکرده‌اند و در پی براندازی نیستند!

وی اما نگفت آشوب‌های خیابانی پس از انتخابات 88 و شعارهای ساختارشکنانه علیه ولایت‌فقیه و در حمایت از اسرائیل و همچنین اهانت به عزاداری امام حسین‌(ع) و حمله به پایگاه‌های نظامی و تخریب اماکن عمومی و ... که با حمایت و پشتیبانی مالی، رسانه‌ای و اطلاعاتی اسرائیل و آمریکا همراه بود؛ اگر تلاش برای براندازی نبود پس چه نام داشت. خاتمی البته در ادامه با بیان اینکه «اصلاح طلبان نمی‌توانند هم براندازی بکنند» گفت: «ما نظام را قبول داریم»!

نیکزاد و صالحی تکذیب کردند

در حالی‌که گمانه‌زنی‌ها برای کاندیداتوری برخی چهره‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم از مدت‌ها قبل آغاز شده، طی چند روز اخیر 2 نفر از این چهره‌ها کاندیداتوری خود را تکذیب کردند.

علی‌اکبر صالحی، وزیر امور خارجه طی سفری به تبریز برای بازدید از مناطق زلزله‌زده، در پاسخ به خبرنگاران گفت: «برنامه‌اي براي كانديدا شدن در انتخابات رياست جمهوري سال آينده ندارم».

علی نیکزاد هم گفت در انتخابات ریاست جمهوری آینده ثبت‌نام نمی‌کند. علی نیکزاد در گچساران درباره احتمال کاندیداتوری‌اش در انتخابات یازدهم ریاست‌جمهوری گفت: در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده ثبت‌نام نمی‌کنم. من اصلا کاندیدای ریاست‌جمهوری نیستم و نخواهم شد

بازدید دیپلمات‌های مقیم عراق از کمپ لیبرتی

گروهی از هیات‌های سیاسی و دیپلمات‌های خارجی مقیم عراق روز سه‌شنبه از کمپ لیبرتی بازدید و درباره راه‌های کمک به اعضای منافقین ساکن در این کمپ برای اقامت فردی در کشورهای دیگر گفت‌وگو کردند.

به گزارش هابیلیان، بازدیدکنندگان عموما تلاش‌‌های دولت عراق را به منظور کمک به سازمان ملل برای خارج کردن این میهمان ناخوانده از عراق مثبت ارزیابی کردند.

بر اساس این گزارش، دیپلمات‌های خارجی بازدیدکننده از کمپ لیبرتی شرایط این اردوگاه را که قبلا جایگاه نیروهای آمریکایی در بغداد بود، قابل قبول ارزیابی و شرایط این کمپ را در مقایسه با دیگر اردوگاه‌های پناهندگی خوب توصیف کردند. سیف خواجه، یک دیپلمات پاکستانی، در این باره به آسوشیتدپرس گفت: افرادی که در این اردوگاه زندگی می‌کنند متعلق به عراق نیستند و دولت عراق بار مسؤولیت آنها را تحمل می‌کند.

در سوی دیگر منافقین از این بازدید شوکه شده و آن را نمایش تبلیغاتی توصیف کردند! این گروه تروریستی نارضایتی خود را اینگونه ابراز کرد که زمان کافی در اختیار نداشته تا مسائل را با دیپلمات‌ها در میان بگذارد!

گفتنی است تاکنون 4 نفر از اعضای منافقین از کمپ لیبرتی فرار کرده‌اند.

روزنامه خراسان:

تشکيل کارگروه دولت براي باروري ابرها

بر اساس تصميم جديد هيئت وزيران، نمايندگان تام الاختيار 10 عضو کابينه در قالب کارگروهي مسئول پيدا کردن روش هايي براي ايجاد پديده هاي طبيعي در کشور همچون باروري ابرها و يونيزاسيون هوا شده اند که مسئوليت اين کارگروه، بر عهده سازمان حفاظت محيط زيست است. بر اساس اين مصوبه، استفاده از فناوري هاي نوين بايد در دستور کار جديد اين کارگروه قرار بگيرد و مهار پديده‌هاي مخرب مانند خشکسالي نيز مورد توجه باشد.

شکايت وزير دولت خاتمي از واريز نشدن حق بيمه

يکي از وزيران دولت دوم سيدمحمد خاتمي که از جمله ناشناخته‌ترين اعضاي کابينه دولت هشتم به شمار مي رفت، به تازگي به علت پرداخت نشدن حق بيمه خود توسط يکي از نهادهاي دولتي، از اين دستگاه شکايت کرده است. وي مدعي است که نهاد مربوطه، موظف به پرداخت حق بيمه وي بوده اما دستگاه مربوطه تاکيد دارد که اين موضوع جزو وظايفش به شمار نمي آيد.

روزنامه قدس:

شکایت پورمحمدی‌از رحیمی ‌و جوان‌فکر

پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور به خاطر نشر اکاذیب و افترا از روزنامه ایران و معاون اول رئیس جمهور اعلام شکایت کرد.

خودداری یوتیوب از حذف فیلم ضداسلامی

سایت «یوتیوب» از حذف فیلم اهانت آمیز به ساحت مقدس پیامبر اسلام که منجر به خشم مسلمانان سراسر جهان شده است، خودداری و در عوض دسترسی به این کلیپ ویدئویی 14 دقیقه ای را در دو کشور مصر و لیبی، مسدود کرد.

برخوردسریع‌با اردوهای مختلط

باشگاه خبرنگاران: کامران دانشجو، وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: هر جایی که اردوهای مختلط دانشجویی برگزار می‌شود خلاف قانون است و به محض دیده شدن با آن‌ها برخورد می‌شود.

محاصره شیعیان سوریه توسط وهابی‌ها

بیش از 80 هزار مسلمان شیعی در شهرهای نبل و الزهرا در شمال غرب سوریه تحت محاصره تروریستهای وهابی قرار دارند و از گرسنگی رنج می‌برند.

بازیگر فیلم موهن: گول خوردم

«سیدنی لی گارسیا» بازیگر زن فیلم موهن به مقدسات مسلمانان جهان، اعلام کرد که تهیه کنندگان این فیلم وی را فریب داده‌اند. او مدعی شد نمی دانسته این فیلم به پیامبر مسلمانان اهانت می‌کند!

شیء ‌نورانی ناشناس در آسمان

گزارشهای دریافتی از زنجان، دماوند و تهران حاکی است حدود ساعت 5 بامداد جمعه 24 شهریور، پدیده‌ای نورانی در آسمان ایران مشاهده شد.

این پدیده مثلثی شکل در راستای جنوب‌غربی به شمال‌‌شرقی در حرکت بود و پس از کم نور شدن در روشنایی آسمان ناپدید شد.

فراخواندن وزیرخارجه کانادا به مجلس

مجلس کانادا، بعد از تعطیلات تابستانی، این هفته بازگشایی می شود و به موضوع اقدام وزیرخارجه کانادا در تعطیل کردن این سفارت خانه در تهران و همچنین تعطیل کردن سفارت ایران در این کشور رسیدگی خواهد کرد و از وزیرخارجه و سایر مسوولان دولتی در مورد این اقدام توضیح خواهد خواست.

درخواست جدید مردم مصر از مرسی

جمال زهران، مدیر گروه علوم سیاسی دانشگاه سوئز مصر گفت: مردم مصر قطع روابط دیپماتیک با آمریکا، اخراج سفیر آمریکا از قاهره و لغو سفر محمد مرسی رئیس جمهوری به واشنگتن و عذر خواهی رسمی آمریکا از مسلمانان را خواستارند.

واکنش کریس رونالدو به فیلم موهن

کاربران شبکه‌های اجتماعی با انتشار عکسی از ستاره پرتغالی تیم فوتبال «رئال مادرید» به همراه تابلویی با مضمون «لا اله الا ا... محمد رسول ا...» اعلام کردند که وی با این کار اعتراض خود را به پخش فیلم توهین کننده به پیامبر اکرم (ص) نشان داده است.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
محمدعلی
۱۰:۵۹ ۲۵ شهريور ۱۳۹۱
تهیه کنندگان این فیم ذالت وپستی خود را عیان کردند انها از محبوبیت پیامبر عظیم الشان اسلام در میان ادیان ابراهیمی بخوبی اگاه هستند واین محبوبیت انها را رنج میدهدوبدینسان انتقام میگیرند اللهم صل علی محمد وال محمد
ابوالفضل
۱۰:۰۲ ۲۵ شهريور ۱۳۹۱
لا اله الاا... محمد رسول ا...
الهم صلي علي محمد و ال محمد ص