سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آيت‌الله جنتي تاكيد كرد

گرايش روزافزون مردم غرب به اسلام و پيامبر(ص) دليل ساخت فيلم موهن آمريكايي ـ صهيونيستي

خطيب نماز جمعه تهران با اشاره به توهين كارگردان آمريكايي ـ اسرائيلي با ساخت فيلم موهن به ساحت پيامبر گرامي اسلام گفت: تحليل درست اين است كه آنها موج اسلام‌گرايي در دنيا را به چشم خود مي‌بينند، مي‌بينند كه مردم غرب و حتي مردم آمريكا گرايش روز‌افزوني به اسلام و پيغمبر خدا دارند‌ لذا تلاش مي‌كنند جلوي اين موج را بگيرند.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران، آيت‌الله احمد جنتي در خطبه دوم نماز جمعه تهران با اشاره به برگزاري موفقيت‌آميز اجلاس غيرمتعهدها گفت: خداوند متعال را شكر مي‌كنيم كه اين فرصت را به ما داد تا اين اجلاس با اين عظمت و در برهه‌اي كه دشمنان تهديدهايي را عليه ما داشتند، برگزار كنيم.

وي ادامه داد: حتي اگر قرار بود ترقه‌اي در بين مسير ورود سران به اجلاس زده شود، دشمنان آن را به اسم بمب و كشته‌هاي زياد تصوير مي‌كردند لذا امنيت كامل در برگزاري اين اجلاس كاملا مشهود بود.

خطيب اين هفته نماز جمعه تهران ضمن تشكر از رئيس جمهور و تمامي دستگاه‌هاي ذي ربط در برگزاري هرچه بهتر اجلاس نم اظهار داشت: اين اجلاس معجزه‌اي در طول انقلاب اسلامي بود كه باعث شد ادعاهاي غرب مبني بر منزوي بودن ايران نادرست باشد.

آيت‌الله جنتي در ادامه با اشاره به جمله‌اي از امام (ره) كه فرموده بودند «ما منزوي نيستيم شما منزوي هستيد»، گفت: حضور 120 كشور دنيا در تهران چيز باور كردني نبود حتي خود آنهايي كه آمده بودند بسيار خوشحال بودند و عظمت و شكوه اجلاس و ابهت مقام معظم رهبري را با چشم خود ديدند.

وي با تأكيد بر اين مطلب كه بيانات مقام معظم رهبري همه را جذب كرد، اذعان داشت: آنها عظمت رهبر فرزانه انقلاب را ديدند و ايشان هم مطالب صريح را اعلام كردند كه بايد به گوششان مي‌رسيد.

خطيب نماز جمعه تهران در ادامه با اشاره به جو‌سازي‌هاي غرب نسبت به اينكه ايران كشوري خطرناك محسوب مي‌شود گفت: همه ديدند ايران كشوري امن و آرامي است و اين خيلي ارزشمند و قيمت‌دار است.

وي ادامه داد: رسانه‌هاي دنيا با عظمت و با همان لحني كه ما تأكيد مي‌كرديم به عظمت و شكوه برگزاري اجلاس نم اشاره كردند كه در اين زمينه نيويورك تايمز مي‌نويسد اين آخرين ميخي است كه بر سياست‌هاي ضد‌ايراني آمريكا و غرب كوبيده شد.

آيت‌الله جنتي در ادامه خطبه‌هايش به حادثه 11 سپتامبر اشاره كرد و گفت:‌ اين يك ديوانگي است و رسوايي مافوق رسوايي‌ها بود؛ چطور گردانندگان مدعي ابرقدرتي نفهمانه كارهايي مي‌كنند كه آبروي خود را مي‌برند و به همين بهانه 9 سال در عراق لانه كرده و مردم آن كشور را بيچاره و بدبخت كردند.

خطيب نماز جمعه تهران با اشاره به صرف هزينه 3 هزار و 500 ميليارد دلاري آمريكا از پول ماليات مردمش براي حمله به عراق گفت: نتيجه اين حمله اين بود كه با رسوايي هرچه تمام از عراق خارج شدند لذا كارشان كشتن و كشته دادن است.

آيت‌الله جنتي همچنين به جسارت كارگردان آمريكايي اسرائيلي در ساختن فيلم موهن به ساحت پيامبر گرامي اسلام اشاره كرد و افزود: چطور جرأت بي‌احترامي كردن ‌به يك و نيم ميليون جمعيت مسلمان دنيا را دارند و به يك باره افكار مسلمانان را ناديده مي‌گيرند، غافل از اينكه مسلمانان عاشق پيغمبر هستند.

وي تصريح كرد: جدا از دشمن و انتقام‌گيري آنها در ساختن اين فيلم، تحليل درست اين است كه آنها موج اسلام‌گرايي در دنيا را به چشم خود مي‌بينند، مي‌بينند كه مردم غرب و حتي مردم آمريكا گرايش روز‌افزوني به اسلام و پيغمبر خدا دارند‌ لذا تلاش مي‌كنند جلوي اين موج را بگيرند.

خطيب نماز جمعه تهران تأكيد كرد: مسير تاريخ در حال عوض شدن است، تاريخي كه تاكنون مبتني بر سرمايه‌داري و ظلم به اقشار مختلف بود و اكنون در حال متحول شدن است. مردم جاذبه‌هاي ما را مي‌بينند، جاذبه‌هاي عدالت، سياست ضد‌ظلم و ضد فقر و بيكاري را حس مي‌كنند.

آيت الله جنتي اضافه كرد: جاذبه‌هاي منطق و دليل، عدالت و آزادي است كه شعار آن را امام و مردم داده بودند.

خطيب اين هفته نماز جمعه تهران با اشاره به اينكه دنيا در يك پيچ تاريخي به نفع اسلام و رهبري آيت‌الله خامنه اي قرار گرفته است، تصريح كرد: ديگر زمان ظلم و تجاوز به پايان رسيده است.

وي همچنين به مدال‌آوران پارالمپيك اشاره كرد و افزود: همه از اين عزيزان تقدير كردند؛ اينكه اينها با زن‌ها دست ندادند، ارزش زيادي دارد چرا كه نشان دادند در كنار ورزشكار و مدال‌آور بودن مي‌توان يك مسلمان واقعي هم بود.

آيت‌الله جنتي ضمن گراميداشت ايام سوگواري امام صادق (ع) اظهار داشت: حرف از كمالات امام صادق(ع) زياد است اما گفتن اين حديث كافي است «آتش، هيزم را خاكستر مي‌كند و غيبت، حسنات انسان را از بين مي‌برد.»

خطيب اين هفته نماز جمعه تهران در خاتمه خاطرنشان كرد: امام صادق (ع) نقش عمده‌اي در باطل كردن گروه‌هايي كه خود را به پيامبر(ص) و امام علي(ع) نسبت مي‌دادند، داشتند؛ در واقع انقلابي كه به دست آل علي شكل گرفته بود در حال مصادره شدن بود، همان كاري كه آمريكايي‌ها در بيداري اسلامي انجام مي‌دهند.
انتهاي پيام/
برچسب ها: خطبه ، نماز ، جمعه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.