سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بر شمار تجمع کنندگان مقابل سفارت آمريکا در تل آويو افزوده می شود

اعضای جنبش اسلامی اسرائیل در اعتراض به فیلم موهن ضد اسلامی، در مقابل سفارت آمریکا در تل آویو تجمع کردند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه جروزالم پست،  در اعتراض به پخش یک فیلم توهین آمیز ضد اسلامی، روز پنج شنبه پنجاه تن از فعالان جنبش اسلامی اسرائیل در مقابل سفارت آمریکا در تل آویو تجمع کردند. آنها در حالی که پرچم سبز رنگ جنبش اسلامی اسرائیل را در دست داشتند شعار الله اکبر سرمی دادند.

برهمین اساس زاهی نجیدات سخنگوی جنبش اسلامی اسرائیل روز پنج شنبه گفت: معترضان از سراسر اسرائیل به سفارت آمده اند تا خشم خود را در مورد این فیلم شنیع که به پیامبر مکرم اسلام توهین کرده است، اعلام کنند.

نجیدات گفت، وی و معترضان ساخت این فیلم را تنها با هدف خدشه دار کردن وجهه یک فرد نمی داند، بلکه آن را نتیجه سیاست های مستقیم آمریکا در جهان اسلام می داند.

وی گفت : ما در اینجا تجمع اعتراض آمیز برگزار کرده ایم به این دلیل که سیاست های آمریکا در افغانستان و عراق را مسئول مستقیم تحریک مردم برای تنفر از اسلام و مسلمانان می دانیم.
 
هرچند اعتراضات مسلمانان تا کنون به کشته شدن سفیر آمریکا در لیبی منجر شده و دامنه آن در حال گسترش در جهان عرب است، اما این اعتراض آرام از این جهت که در اسرائیل برگزار شده، حائز اهمیت بسیاری است. اسرائیل متحد دیرینه آمریکا است.

باید خاطر نشان کرد اسرائیلی های عرب تبار عضو کنست(پارلمان) نیز انزجار خود را از این فیلم اعلام کرده اند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.