سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تظاهرات خاص آمریکایی ها با به صدا درآوردن سوتها

مردم آمریکا در تظاهرات ضد دولتی در اعتراض به خشونت پلیس، از سوت زدن برای بیان اعتراضشان استفاده کردند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، روز گذشته مردم شهر نیویورک در آمریکا تظاهرات خاصی برپا کردند.

این تظاهرات در اعتراض به رفتارهای خشونت آمیز پلیس نیویورک بود. شرکت کنندگان در این تظاهرات با به صدا درآوردن سوتهای خود که ماموران پلیس از آن استفاده می کنند ، اعتراض خود را به عملکرد پلیس نیویورک ابراز داشتند.

مردم آمریکا می گویند پلیس نیویورک از حدود اختیارات خود تخطی می کند و حقوق شهروندی را نقض می کند. به صدا درآوردن سوتها، اقدامی نمادین برای جلب توجه به خشونتهای پلیس نیویورک بوده است.

شهرهای بزرگی مانند نیویورک، کلیولند، لس آنجلس، شیکاگو، سافرانسیسکو و برخی دیگر از شهرها به توقف بی مورد پلیس و بازرسی بدنی اعتراض کردند.
پلیس نیویورک روزانه نزدیک به دو هزار نفر را که اکثراً مردان سیاه پوستان و یا آمریکایی های لاتینی تبار هستند، فقط به دلیل آنکه ماموران پلیس به آنها مشکوک شده اند، متوقف و بازرسی بدنی می کند.
شبکه « توقف حبس توده» که سازماندهنده این تظاهرات است این اقدام ماموران پلیس آمریکا را غیرعادلانه و نژادپرستانه نامید.
به گفته سازمان دهندگان این شبکه، پلیس نیویورک با وجود اعتراض مردم همچنان به اقدامات خود ادامه می دهد.
آمار موجود در این باره حاکیست ماموران پلیس نیویورک در سال 2011 میلادی، ششصد و هشتاد و چهار هزار نفر را فقط به صرف آنکه به آنان مشکوک شده اند، متوقف و بازرسی بدنی کرده اند.
کارل دیکس، از مبتکران اعتراض به توقف و بازرسی بدنی بی دلیل پلیس در این باره گفت: ما موضوع توقف و بازرسی بدنی از سوی پلیس را علنی می کنیم زیرا می خواهیم از کسانی که قربانی این قبیل اقدامات پلیس شده اند، به ویژه براداران و خواهران جوان رنگین پوست حمایت کنیم.
الین براوئر از ساکنان منطقه استاتن آیلند نیویورک که پیش از این به دلیل اعتراض به این قبیل اقدامات پلیس دستگیر شده است، در این باره گفت: زمان آن فرارسیده که همه ما در کنار هم بایستیم و از کسانی که از سوی پلیس به دلیل نژادشان هدف گرفته شده اند، حمایت کنیم.
وی افزود: اگر هزاران نفر از ما در جلب توجه همگان در این قبیل اقدامات غیرقانونی پلیس همکاری کنیم، اداره پلیس نیویورک مجبور می شود به آن خاتمه دهد.
تظاهرات در اعتراض به اقدامات پلیس عصر پنجشنبه در پنج منطقه هارلم، بروکلین، برانکس، کویینز و استاتن آیلند نیویورک برگزار شد.
شبکه توقف حبس توده در سوم سپتامبر چهارده هزار و پانصد سوت بین تظاهرکنندگان توزیع کرد.
این موسسه عصر پنجشنبه نیز شش هزار سوت دیگر به تظاهرکنندگان داد و از آنان خواست هرکس در هر جا که شاهد توقف و بازرسی بدنی از سوی پلیس بود، در سوت خود بدمد تا دیگران نیز متوجه این اقدام غیرقانونی پلیس شوند.
مشاهدات خبرنگار واحد مرکزی خبر از خیابان یکصد و بیست و پنج منطقه هارلم در عصر پنجشنبه حاکیست؛ معترضان به این اقدام پلیس، در مقابل یک ساختمان بزرگ امنیتی تجمع کرده بودند.
این افراد در حالیکه سوت هایی را به نشانه اعتراض به صدا در می آوردند، از مردم دعوت می کردند به جمع معترضان بپیوندند.
حضور گسترده نیروهای امنیتی و نداشتن مجوز، مانع از تصویربرداری گروه خبری ما شد.
جیم کرو 58 ساله یکی از شهروندان نیویورکی گفت در روز روشن در نزدیکی خانه مسکونی ام از سوی پلیس متوقف شدم و مورد بازرسی بدنی گرفتم.وی افزود: اقدام مشکوک و جنایی من نیز سیاه پوست بودن و قدم زدن در خیابان بود.
سازمان های برگزار کننده این تظاهرات همچنین دست نوشته هایی را در معرض دید عموم قرار داده بودند که بر روی آن نوشته شده بود: توقف بی دلیل مردم در خیابانها را پایان دهید.
ویژه نامه هایی نیز درباره این اقدامات غیرقانونی پلیس آمریکا در میان رهگذران توزیع می شد.مقامات مسئول شهری در نیویورک می گویند اقدامات پلیس در متوقف کردن شهروندان و بازرسی بدنی از آنها که کانون اصلی اعتراضهای دیروز بود برای تامین امنیت شهر و مقابله با سلاح ضروری است. اما شهروندان آمریکایی به این سیاست اعتراض دارند.
سال گذشته صدها هزار نفر از شهروندان نیویورکی با اجرای این طرح متوقف شدند تا بازرسی بدنی از آنها به عمل بیاید. اکثر این افراد از سیاهپوستان و رنگین پوستان لاتین تبار آمریکایی بودند. فقط در یک درصد از این بازرسی های پلیس نیویورک ، موارد غیرقانونی مشاهده شد.
برچسب ها: آمریکا ، تظاهرات ، سوت ، خشونت ، پلیس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.