سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تجمل گرایی آفت ازدواج های امروزی

تجمل گرایی در ازدواج به عنوان یک پدیده ضد اجتماعی مطرح بوده و همیشه به عنوان یک آفت جدی مانع ازدواج های پایدار و مناسب می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، روی آوردن افراد جامعه به تجملات، موجب شده که جوانان از ازدواج به موقع خودداری  کرده و این امر سبب بروز بسیاری از بیماری های روحی و روانی و اختلالات خانوادگی می گردد.
زندگی تجملی، زندگی چشم و هم چشمی و مصرفی و زندگی توام با اسراف و ... تبذیر، انسان اجتماعی را نابود می سازد.
افسر افشار یکی از فعالان اجتماعی در رابطه با این امر گفت: ازدواج امری است که در همه ی ادیان مقدس شمرده شده و همواره به ساده زیستی  آن تاکید شده است که نمود واقعی آن در دین مبین اسلام ازدواج و زندگی گوهر بار حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت علی (ع) است که نکته های آموزنده فراوانی دارد.
وی با اشاره به مهریه ی بالا و تجمل گرایی که آفت ازدواج و یک معضل اجتماعی جدی است ادامه داد: اغلب زوجین و خانواده ها فکر می کنند که با سخت گرفتن معیار های ازدواج و مهریه  ی سنگین و تجمل گرایی زندگی پیشروی خود را بیمه کرده اند اما این  اعداد و ارقام هر چه بیشتر باشد از بالا رفتن نا معقول سن ازدواج خبر می دهد که به تدریج از جنبه های مختلف و به صورت پر دامنه به آسیب زدایی جامعه می پردازد.
این جامعه شناس خاطر نشان کرد: دولت و خانواده به عنوان دو نهاد حمایتی مهم در امر ازدواج جوانان می توانند با فرهنگ سازی و ایجاد الگوها و نماد های عینی ساده زیستی در رسانه ی ملی جوانان را آگاه سازند که همیشه تجملات ضامن بقای یک ازدواج پایدار نیست.
گفتنی است: امید است خانواده ها و زوجین بجای تجمل گرایی و افراط و تفریط های بی مورد، به اصل ازدواج که اصل مقدس و پاک است توجه کنند./ز
برچسب ها: ازدواج ، جوان ، مهریه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.