سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/رئیس کمیته حقوق بشر مجلس :

واکنش شدید مسلمانان در صورت عدم عذرخواهی آمریکا و نظام سلطه

رئیس کمیته حقوق بشر مجلس با اشاره به انتشار فیلم توهین‌آمیز به ساحت پیامبر اسلام (ص) گفت: در صورت عدم عذرخواهی آمریکا و سران کشورهای استکباری از مسلمانان، قطعا مسلمانان دنیا واکنش و عکس‌العمل شدیدتری خواهند داشت.



هادی شوشتری در مصاحبه با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد با اشاره به انتشار فیلم موهن و توهین‌آمیز آمریکایی و اسرائیلی به ساحت مقدس پیامبراکرم (ص)، اظهار داشت: قطعا این اقدامات آمریکا و سران کشورهای استکباری در پی وحشت و ترس از گسترش بیداری اسلامی در منطقه و جهان است.

وی افزود: یکی از مهمترین مولفه‌های بیداری اسلامی، اسلام سیاسی است که مفسر آن حضرت امام (ره) بود و در این راستا بسیاری از اندیشمندان و دانشگاهیان مصر و بسیاری از کشورهای اسلامی تحت تاثیر اندیشه‌های حضرت امام (ره) و انقلاب اسلامی ایران قرار گرفتند؛ بنابراین آنها قصد دارند با این گونه اقدامات از عظمت این موج و اسلام انقلابی بکاهند.

رئیس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این درحالی است که گسترش اسلام و عدالت در سراسر جهان وعده الهی است و نظام سلطه و آمریکا با این اقدامات نمی‌توانند سبب توقف گسترش اسلام در جهان شوند.

به گفته شوشتری این اقدامات نه تنها موجب کاهش عظمت دین اسلام نشده بلکه سبب گسترش بیشتر و عظمت آن نیز می‌شود.

وی یادآور شد: قطعا با واکنشی که مسلمانان جهان اسلام در پی این اقدام موهن و سخیف از خود نشان دادند، دیگر آمریکا و همپیمانان او جرات اقدامات مشابهی را ندارند.

وی اضافه کرد: زمانی که رمان موهن سلمان رشدی صادر شد شاهد بودیم که حضرت امام (ره) چه برخوردی با او داشت و بنابراین تا مدت‌ها جرات چنین حرکت‌هایی را نداشتند، حال نیز با این واکنش شدید مسلمانان، حساب کار دست آنها آمده و دیگر جرات این اقدامات موهن و سخیف را نخواهند داشت.

شوشتری در ادامه این اقدام آمریکا را خلاف اصول اولیه حقوق بشر عنوان‌کرد و یادآور شد: آزادی عقیده و آزادی ادیان و همچنین احترام به ادیان الهی در سراسر جهان از اصول اولیه حقوق بشر است که همان کشورهای غربی تدوین کرده و به امضا رساندند، بنابراین کسانی که خود مدعی حقوق بشرند چه طور اقداماتی خلاف حقوق بشر انجام داده و به بالاترین مقدسات مسلمانان اهانت می‌کنند.

وی افزود: در همین راستا مجلس شورای اسلامی بعد از تعطیلات اقداماتی را خواهد داشت و جریحه‌دار شدن دل‌های مسلمانان جهان اسلام را به مجاری قانونی و مناسب می‌رساند.

رئیس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی با اشاره به واکنش مسلمانان در چندروز اخیر نسبت به اهانت به پیامبر مکرم اسلام(ص) گفت: توهین و بی‌حرمتی به شخصیت بزرگوار پیامبر مکرم اسلام (ص) قطعا عواقب بیشتری برای آن‌ها دارد.

شوشتری در خاتمه خاطرنشان کرد: آن‌ها باید هرچه سریع‌تر از مسلمانان سراسر جهان عذرخواهی کرده و به این عمل زشت، موهن و سخیف خود اعتراف کنند چراکه در صورت عدم عذرخواهی قطعا مسلمانان جهان واکنش‌های تند و شدیدتری نسبت به آمریکا و نظام سلطه خواهند داشت.


برچسب ها: رئیس ، کمیته ، حقوق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.