سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/ترقی :

سراسر جهان اسلام باید نسبت به اهانت به ساحت مقدس پیامبر واکنش نشان دهند

یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: باید سراسر مسلمانان جهان اسلام نسبت به اهانت به مقدسات دین ، به ویژه توهین به ساحت مقدس پیامبر مکرم اسلام (ص) واکنش نشان دهند.



حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، با اشاره به ساخت فیلم موهن و توهین‌آمیز به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص)، ضمن محکومیت این اقدام، با بیان اینکه این اقدام سناریو ای از پیش تعیین شده و بر اساس برنامه درازمدت آنها انجام گرفته است، اظهار داشت: به طور قطع اینگونه اقدامات آمریکایی‌ها بر اساس برنامه‌ای درازمدت و در راستای تحقیر اسلام و مسلمانان جهان انجام می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا در پیش است بنابراین با این اقدامات قصد داشتند مسلمان‌ها را تحریک کرده و با ضدیت با اسلام بتوانند نظر صهیونیست‌ها را در انتخابات به سمت خود جلب کنند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل خاطرنشان کرد: آمریکا در واقع از گسترش اسلام وحشت دارد و یکی از دلایل این اقدام اخیر آنها مقابله با رشد اسلام‌گرایی است و این اقدام بیانگر اقبال بسیار زیاد مردم آمریکا به دین مبین اسلام است.

وی با اشاره به نقش رسانه‌های جهان در این زمینه گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف رسانه‌های جهان اسلام، روشن کردن مردم نسبت به اینگونه اقدامات آمریکا و دیگر کشورهای استکباری است.

ترقی یادآور شد: باید رسانه‌های جهان اسلام تلاش کنند ماهیت ضد اسلامی آمریکا و رژیم صهیونیستی به گونه‌ای برای سراسر مردم جهان شفاف شده و سبب کاهش موقعیت آمریکا و اسرائیل در سطح جهان و منطقه شوند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل در ادامه با اشاره به اعتراض گسترده مردم لیبی، مصر و یمن نسبت به این فیلم موهن و توهین‌آمیز گفت: این واکنش مردم کشورهای اسلامی و همچنین واکنش امروز دانشجویان سراسر کشور واکنشی طبیعی است، البته باید سراسر جهان اسلام و مسلمانان دنیا نسبت به اهانت به مقدسات اسلام و به ویژه اهانت به ساحت مقدس پیامبر مکرم اسلام (ص) واکنش نشان دهند.

وی تاکید کرد: این واکنش‌ها بیانگر این است که غیرت دینی، اسلامی مسلمانان جهان متفاوت‌تر از گذشته است و نشان می‌دهد که قطعا ملت‌های مسلمان جهان در برابر این نوع اهانت‌ها سکوت نخواهند کرد.


برچسب ها: یک ، کارشناس ، مسائل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.