سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازی تکراری CNN

بر اساس اعلام نظر مرکز پژوهشی «کوئيليام» حمله راکتی عليه کنسولگری ايالات متحده با هدف «انتقام مرگ ابو يحيی الليبی، مرد شماره دو القاعده» صورت پذيرفته است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، در پی کشته شدن "کريستوفر استيونز"، سفير ايالات متحده در ليبی، به همراه سه تن از کارکنان کنسولگری آمريکا در بنغازی، شبکه CNN بار دیگر گروه تروريستی "القاعده" را مسئول اين حمله دانست.


شبکه خبری "سی ان ان" اعلام کرد: «این مرکز پژوهشی که منابع قدرتمندی در ليبی دارد، در اعلام نظر خود سفير ايالات متحده را قربانی يک تهاجم "انتقام جويانه" دانسته است. بر اساس اعلام نظر مرکز پژوهشی "کوئيليام" حمله راکتی عليه کنسولگری ايالات متحده با هدف "انتقام مرگ ابو يحيی الليبی"، مرد شماره دو القاعده بعد از ايمن الظواهری" صورت پذيرفت.»

 "کوئيليام" درباره جزئيات تهاجم به کنسولگری آمريکا می افزايد: «حدود ۲۰ نفر از ستيزه جويان القاعده برای شرکت در عمليات نظامی آماده شده بودند.» اين مرکز تأکيد می کند: «معمولاً سلاح "آر پی جی" چيزی نيست که در تظاهرات اعتراضی مسالمت آميز در دست مردم باشد، علاوه بر اين، هيچ اعتراض ديگری در سراسر ليبی انجام نشد.»

 



«کوئيليام» در ادامه با اشاره به جزئيات حملات خونين عليه سفير آمريکا و همکارانش می نويسد: «اين عمليات تروريستی در دو فاز مختلف انجام شد، اولين تهاجم، مقام های آمريکايی را مجبور به ترک ساختمان کنسولگری و حرکت به سوی پناهگاهی امن کرد، فاز دوم عمليات تروريستی نيز بر روی پناهگاه اجرا شد.»

 "کريستوفر استيونز" در جريان حمله شبانه به کنسولگری ايالات متحده در شهر بنغازی، پايتخت سابق شورشيان ليبی، کشته شد. درپی این حادثه "باراک اوباما"، رئيس جمهوری آمريکا، نيز روز چهارشنبه، مرگ استيونز را در چنين شهری، بسيار غم انگيز توصيف کرد.

 البته شبکه CNN اشاره ای به اعتراضات گسترده مسلمانان در سراسر جهان نکرده و شاید سناریوی جدیدی برای معرفی "یک میلیارد مسلمان" که از پخش فیلم موهن به خشم آمده اند، به عنوان "نیروهای القاعده" در سراسر جهان نداشته است.

اقدام پخش فیلم موهن، پس از آن صورت گرفت که در اینترنت بخش های از فیلم ضد اسلامی از سوی "تری جونز"، یک کشیش آمریکایی اهل فلوریدا، انتشار یافت. معترضان به این فیلم در شهر بنغازی لیبی سه‌شنبه شب، در مقابل کنسولگری آمریکا تجمع کردند.

 

در همین حال رامين مهمانپرست، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، چهارشنبه، انتشار فیلم ضد اسلامی از سوی یک کشیش آمریکایی را نفرت انگیز دانسته و دولت آمریکا را «مسئول مستقیم توهین به مقدسات اسلامی» دانسته است.

منبع: جام نیوز
برچسب ها: cnn ، بازی ، حمله ، کنسولگری ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.