سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وقتی 14دقیقه توهین،غرب را تکان میدهد

واکنش جدی جهان اسلام به قسمتی از فیلم منتشر شده علیه پیامبر(ص) بازخوردهای گسترده ای در بین غربی ها بر جای گذاشته است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، تهیه و پخش فیلمی که تصویری بیمارگونه و خشن از پیامبر گرامی اسلام (ص) ارائه می‌دهد، یک سال پس از قرآن‌سوزی کشیش متعصب آمریکایی، بار دیگر به تنش میان جهان اسلام و جهان غرب دامن زد. 14 دقیقه از این فیلم دو ساعته در یوتیوب به نمایش گذاشته شده است.

روزنامه "وال‌استریت ژورنال"نوشت:سازنده فیلمی که نمایش 14 دقیقه ‌از آن در یوتیوب زمینه‌ساز ناآرامی‌های خشونت‌آمیز قاهره و بنغازی شده، مرد 54 ساله‌ای بنام "سام باسیل" است که تابعیت دوگانه آمریکا و رژیم صهیونیستی را دارد.
نسخه‌ 14 دقیقه‌ای فیم سام باسیل از ماه ژوئیه امسال در یوتیوب وجود داشت و تاکنون واکنشی ایجاد نکرده بود. اما هنگامی که تری جونز کشیش ملعون آمریکایی به تبلیغ برای آن پرداخت و زیر نویس عربی آن منتشر شد ، ناآرامی‌ها در مصر و لیبی آغاز شد. تری جونز همان کسی است که در ماه مارس سال گذشته با سوزاندن قرآن ناآرامی را در میان مسلمانان افغانستان برانگیخت. این شورش‌ها به قتل 7 همکار سازمان ملل و حدود 20 نفر دیگر منتهی شد.

 


فیلم توهین آمیز ضد اسلامی فیلم ساز آمریکایی ملعون که سر سفیر آمریکا را به باد داد؛ چه بود؟
نمایش این فیلم تحریک آمیز که در آن به پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) توهین شده است، موجب آشوبی گسترده در کشورهای عربی و اسلامی و به ویژه مصر و لیبی شده است. در این فیلم "شنیع و سخیف" که کاملا "ضد اسلامی" می باشد و توسط سام باسیل نویسنده و کارگردان ملعون آمریکایی تهیه شده، ساحت مقدس حضرت محمد(ص) کاملا مورد توهین قرار گرفته شده است.
سام باسیل کارگردان این فیلم سخیف گفته است که هدفش از ساختن فیلم موهن "محمد"، دادن پیام سیاسی و نشان دادن معایب اسلام به جهانیان است.
تهیه فیلم در سال گذشته سه ماه به درازا کشیده است. ناآرامی و تظاهرات علیه این فیلم از روز گذشته در کشورهای عربی، به ویژه در مصر و لیبی آغاز شد و مسلمانان خشمگین در قاهره از دیوارهای سفارت آمریکا بالا رفتند و پرچم آن کشور را پاره کردند . در حالی که شمار مسلمانان خشمگین در قاهره به دو هزار نفر می رسید و قرآن به دست گرفته و پلاکاردهایی را حمل می کردند، کوشیدند که وارد سفارتخانه آمریکا شوند. بر روی پلاکاردها نوشته شده بود، "ای جاهلان بد قلب بدانید که اسلام و مسلمانان به عیسی مسیح و مادرش حضرت مریم احترام می گذارد". معترضان در مصر، پرچم آمریکا را از بالای سفارت آمریکا در قاهره پائین کشیدند و به جای آن پرچم "اشهد ان لا اله الا الله" و "اشهد ان محمد رسول الله" نصب کردند.
چند ساعت بعدا از اعتراض های گسترده در مصر در اعتراض به این فیلم، کشور عربی لیبی نیز دستخوش ناآرامی شد و مسلمانان به سوی کنسولگری آمریکا در بندر بنغازی حمله بردند و راکت به سوی آن شلیک نمودند و به تیراندازی پرداختند. پس از ساعاتی معلوم شد که سفیر آمریکا در بنغاری همراه با سه نفر از کارکنان کنسولگری در حملات راکتی کشته شده اند و ساختمان کنسولگری تماماً به آتش کشیده شد. نویسنده و کارگردان فیلم ضد اسلامی که یک یهودی -صهیونیستی است و چند سرمایه دار یهودی برای تهیه فیلم به او پول داده اند. اما او یک آمریکایی به شمار می رود و فیلم در آمریکا تهیه شده است و نشان دیگری از اقدامات ضد اسلامی آمریکایی- صهیونیستی همچون اقدامات سخیف دیگری که حاکی از عمق عقده ها و بی خردی های می باشد است.
واکنش ها به اسلامگرایان
باراک اوباما قتل سفیر آمریکا و سه کارمند زیردست او را نکوهش کرد. اوباما در اطلاعیه ای که کاخ سفید منتشر کرد می گوید: "من قویا این حمله ظالمانه و شرم آور به تاسیسات دیپلماتیک مان در بنغازی، که به کشته شدن چهار آمریکائی، از جمله کریس استیونس منجر شد، تقبیح و محکوم می کنم."

 


کلینتون حمله را خشونتی بی معنا دانست که باید وجدان پیروان تمام ادیان را تکان دهد. او گفت: "ما حالا قهرمانان جدیدی داریم که باید یاد آنها را گرامی بداریم و در مرگشان به سوگ بنشینیم."
در لندن، ویلیام هیگ وزیر امور خارجه بریتانیا گفت "هیج توجیحی" برای حمله به کنسولگری و "مرگ هولناک یک مقام آمریکایی" وجود ندارد. او از مقامات لیبی خواست وضعیت امنیتی را بهبود بخشند و مسئولان قتل ها را پیدا کنند.
فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه نیز حمله در لیبی را محکوم کرد و از مقامات خواست ابعاد آنچه را " جنایاتی شنیع و غیر قابل تحمل" نامید روشن کنند.
سازمان ملل هم درپیامی اعلام کرد: " گر چه سازمان ملل هتک حرمت از ادیان را در هر شکل آن نادرست می داند ، با این حال کمترین توجیهی برای اعمال خشونت در ماجرای بنغازی وجود ندارد."
برچسب ها: توهین ، پیامبر اسلام ، غرب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
سید جواد
۱۳:۰۹ ۲۴ شهريور ۱۳۹۱
پست فطرت ها اینقدر یاوه گویی نکنید حق هر کسی که چنین کار فجیعی انجام دهد مرگ است.