سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر خارجه روسیه:

روسیه هر گونه قطعنامه برای سقوط بشار اسد را وتو می‌کند

وزیر خارجه روسیه هشدار داد که کشورش هر قطعنامه‌ای در جهت سرنگونی رژیم بشار اسد را وتو خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با روزنامه الحیات گفت: روسیه همه اقدامات لازم را انجام می‌دهد تا در آینده از طرزعمل قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد، آنطور که در مورد لیبی اتفاق افتاد، سوء استفاده نشود.

لاوروف تاکید کرد: هیچکس تضمین نمی‌دهد که قطعنامه «تخفیف یافته» شورای امنیت برای سوء استفاده از ماموریت محوله در راستای این سند، آنطور که در مورد لیبی اتفاق افتاد، مورد استفاده قرار نگیرد. در آن زمان در خصوص ضرورت ایجاد«منطقه پرواز ممنوع» در آسمان لیبی توافق شد، ما موافق این مسئله بودیم و این هدف اعلام شد، ولی کشورهای عضو ناتو که وظیفه اجرای این قطعنامه را برعهده گرفته بودند، از چارچوب آن خارج شده و شروع به بمباران اهداف خاص ارتش لیبی و دفاع از مواضع شورشیان در درگیریهای داخلی نمودند.

لاوروف در عین حال هشدار داد: روسیه حاضر است در تصویب قطعنامه مناسب در مورد سوریه در شورای امنیت مشارکت داشته باشد، ولی هر پیش نویس قطعنامه‌ای که در جهت سرنگونی "بشار اسد" باشد، از سوی روسیه و چین و برای دفاع از منشور سازمان ملل متحد وتو خواهد شد.

وی افزود: انتقادات کشورهای غربی از مواضع ما که می‌گویند شورای امنیت بخاطر وتوی 3 قطعنامه قبلی در مورد سوریه از سوی روسیه و چین فلج شده، بدور از واقعیات است. ما از حق وتوی خود علیه قطعنامه‌هایی استفاده کردیم که در جهت سرنگونی رژیم سیاسی حاکم بر سوریه بود که برخلاف منشور سازمان ملل مبتنی بر مجاز نبودن دخالت خارجی در سرنگونی رژیم سایر کشورها و لزوم احترام به استقلال و تمامیت ارضی آنها است.
برچسب ها: روسیه ، سوریه ، وتو ، قطعنامه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.