سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/وزیر نفت؛

ایران در ساخت و نصب سازه‌های دریایی به خودکفایی رسیده است

وزیر نفت گفت: امروز به‌ صورت صد درصد در ساخت و نصب سازه‌های دریایی به خودکفایی رسیده و نیازی به خارجی‌ها نداریم.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛ رستم قاسمی   در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه در سالن اجتماعات شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی خرمشهر برگزار شد با درود به روح مطهر شهدای خرمشهر و شهید آزاده این منطقه، شهید تندگویان، اظهار کرد: دیروز ایران اسلامی شاهد دلاورمردی و شجاعت‌های مردم این منطقه در سنگرهای دفاع مقدس بود و امروز همین مردم در مرز و دیار خرمشهر در عرصه‌های اقتصادی جهاد گونه در تلاشند.

وی افزود: همین مردان باصلابت، شکوفایی و عمران بخش اقتصادی و صنعتی کشور را رقم زده و نظام و کشورمان را به جایگاه‌های متعالی‌ رسانده‌اند.

وزیر نفت خاطرنشان کرد: کارگران، مهندسان، مدیران شرکت‌های پیمانکار تأسیسات دریایی خرمشهر و همه و همه در این شهر دست در دست یکدیگر داده تا خرمشهر را به جهانیان بشناسانند.

وی بیان کرد: همه کسانی که در این شرایط سخت و دشوار تحریم و با وجود هوای بسیار گرم و طاقت‌فرسا، مشکلات را به جان خریده و برای عظمت و خودکفایی کشور در تلاش هستند را باید تقدیر کرد.

* در ساخت و نصب سازه‌های دریایی به خودکفایی رسیده‌ایم

قاسمی همچنین عنوان کرد: کارهای در حال انجام و صورت گرفته در تأسیسات دریایی خرمشهر، بسیار پیچیده و طاقت‌فرسات، ما پیش از این برای ساخت و نصب سازه‌های دریایی از نیروها و امکانات خارجی‌ها استفاده می‌کردیم.

وی ادامه داد: اما امروز به‌صورت صد در صد، در ساخت و نصب سازه‌های دریایی به خودکفایی رسیده و نیازی به خارجی‌ها نداریم.

وزیر نفت با بیان اینکه اما برخی کالاها همچنان از خارج از کشور وارد می‌شوند، گفت: امیدوارم به‌زودی همه مایحتاج و وسایل و امکانات مورد نیاز بخش‌های مختلف کشور را با تولید ملی و داخلی خود برطرف کرده و نیاز به واردات را قطع کنیم.

وی اشاره کرد: با تلاش‌های صورت گرفته امروز ابزار مورد نیاز حمل و نقل و نصب حوزه دریایی را در داخل کشور تولید و نیاز خود را به کشورهای خارجی از این لحاظ به صفر رسانده‌ایم.

* برای ساخت سازه‌های دریایی در خارج از کشور نیز آمادگی داریم

قاسمی خاطرنشان کرد: امروز به جرأت می‌گویم که برای ساخت سازه‌های دریایی در خارج از کشور نیز آمادگی کامل را داشته و در این زمینه بدون هیچ تردیدی عمل می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در موقعیت کنونی، صنعت نفت در وضعیت توسعه‌ای جدی قرار دارد، افزود: امروز در یاردهای شرکت‌های دریایی کشور 25 سکو در حال ساخت داریم و این امر نشان از قدرت و توان بالای اجرایی کار در زمینه ساخت سازه‌های دریایی است.

وزیر نفت تصریح کرد: این حجم گسترده از کار دریایی به‌طور همزمان در بخش‌های مختلف در حال اجرا بوده و البته برای پیشرفت و تکمیل باید از برنامه‌ریزی مطلوب و کارآمدی برخوردار باشند.

وی همچنین عنوان کرد: با این حجم عملیات، قطعاً گاز بیشتر، نفت مضاعف‌تر و درآمد مطلوب‌تری برای کشور به ارمغان می‌آید که علاوه بر بحث مالی سبب ایجاد اشتغال مؤثری می‌شود.

* "ما می‌توانیم" را به "ما توانستیم" تبدیل کرده‌ایم

قاسمی با بیان اینکه بنا بر آمارهای ارائه شده در تأسیسات دریایی خرمشهر هم‌اکنون افزون بر 4 هزار نفر به‌طور مستقیم در این مجموعه شاغل هستند، اظهار کرد: بر همین اساس، به‌طور حتم می‌توان گفت که بیش از 10 هزار نیرو نیز به‌صورت غیرمستقیم در بخش مرتبط در کشور مشغول به کار بوده و از مرز بیکاری خارج شده‌اند.

وی اضافه کرد: ایران اسلامی شعار "ما می‌توانیم" را به "ما توانستیم" تبدیل کرده و این امر نتیجه تلاش و همت و تعهد بخش‌های مختلف اجرایی در کشور است.

وزیر نفت در پایان با اشاره به اینکه در صنعت نفت، پالایشگاه، خطوط انتقال و ساخت سازه‌های دریایی بسیار پیشتاز عمل کرده‌ایم، افزود: مجموعه عظیم صنعت نفت با برخورداری از مدیران کارآمد و غیرتمند امروز به خودکفایی رسیده و تحریم‌ها را کمرنگ کرده است./س
برچسب ها: ایران ، خودکفا ، سازه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.