سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

آبگیری سدتالوار با حجم مخزن 500 میلیون مترمكعب

سدتالوار باحجم مخزن 500 میلیون مترمكعب امسال آبگیری می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان، مدیر سد تالوار درجریان بازدید فرماندار،مسئولین ومعتمدین شهرستان خدابنده ازعملیات اجرایی سدتالوار گفت: عملیات اجرایی بدنه سد از سال 82 شروع شده وهم اکنون ساختمان سد با 5/87 درصد پیشرفت فیزیكی و آماده آبگیری است.

هاشمی كیا افزود: هدف از اجرای سد تالوار افزایش سطوح زیركشت و تولیدات كشاورزی، اشتغال زایی و پیشگیری ازمهاجرتهای بی رویه روستائیان، توسعه صنایع وابسته به كشاورزی، افزایش متوسط درآمد كشاورزان و ایجاد شرایط توسعه و رشد بخشهای مختلف اقتصادی منطقه است.

وی اظهار کرد: حجم آب تنظیمی این سد 215 میلیون مترمكعب وارتفاع سد از پی 88 متر است.

مدیر سد تالواربا بیان اینکه با احداث و تكمیل سد تالوار، آب 32 هزارهكتاراز اراضی دیم استانهای زنجان و كردستان تامین می شود، ادامه داد: 98/5میلیون مترمكعب آب مشروب شهرهای همدان، قروه، شهرستان خدابنده، زرین آباد و روستاهای شهرگرماب از آب این سد تامین می شود.

هاشمی كیا با اشاره به اینکه تا كنون برای اجرای این طرح یک هزار48 میلیارد ریال هزینه شده است تصریح کرد: اعتبار مصوب امسال این طرح 291 میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم آن20هزار نفر است.

وی خاطرنشان کرد: سامانه انتقال آب و فاز اول شبكه های آبیاری و زهكشی سد از تیرماه سال 88 آغاز شده و در دست احداث است، پیشرفت فیزیكی خط انتقال52 درصد و اعتبار امسال شبكه های آبیاری وزهكشی آن212میلیارد ریال پیش بینی شده است./س

برچسب ها: آبگیری ، تالور ، سد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.