سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکید چین بر لزوم ادامه مذاکرات ايران و 1+5

چین خواستار مذاکرات هرچه بیشتر ایران و شش کشور عضو 1+5 در خصوص فعاليت هسته ای ایران شد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  پرس تی وی؛ "ژیان هو"، سخنگوی وزرات امور خارجه چین، گفت: گفتگو و همکاری تنها راه حل مسئله هسته ای ایران است و نشست 1+5 برای مذکرات جدید ضروري است."

"هونگ لی"، سخنگوی وزیر امور خارجه چین، اظهار امیدواری کرد که آژانس بین المللی انرژی هسته ای بیطرفانه و متعادل، تلاشی دیپلماتیک را برای حل مسئله هسته اي ايران در پیش گيرد.

24 جولای در شهر استانبول سعید جلیلی رئیس مجمع امنیت ملی ایران و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا یک روز کامل با هم مذاکره کردند.

3 جولای، در جلساتی که بین علی باقری و هلگا اشمید سه هفته بعد از اجلاس پیشرفته گروه 5+1 با شرکت نمایندگان و متخصصان هر دو طرف تشکیل شد، توافق در خصوص برگزاري مذاکرات پیشرفته ماه جولای در مسکو، پایتخت روسیه، حاصل شد. ایران بر تداوم فعالیتهای غنی سازی اوررانیوم با اهداف صلح آميز تاکید کرد.

ایالات متحده امریکا، اسرائیل و چند کشور حامی آنها چندین بار ايران را به داشتن برنامه هسته اي نظامي متهم کردند. ایران نیز ادعاهای آنها را رد کرده و به عنوان امضا کننده ان پي تي و یکی از اعضای آژانس بین المللی انرژی اتمی بر حق استفاده صلح آمیز از تفناوري هسته ای تاکید کرده است.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.