سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهميت اندازه گیری صحیح آرسنیک در بدن

اندازه گیری صحیح آرسنیک در مایعات بیولوژیکی بدن انسان امري مهم بوده و از اهمیت بالایی برخودار است.

مهندس محمد امین احمدی فقیه، عضو پژوهشکده علوم هسته ای سازمان انرژی اتمی ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: شایان ذکر است که آرسنیک بعنوان عنصر فوق العاده کم مقدار و غیر ضروری و سمی در بدن انسان طبقه بندی می شود.

وی تصریح کرد: یکی از علل سمیت آرسنیک در بدن انسان به خاطر اتصال یافتن به گروه های سولفید هیدروژن ترکیبات مختلف بدن که باعث ماندگاری آن در بدن می شود و ایجاد مسمومیت می کند.

مهندس احمدی فقیه متذکر شد: به طور کلی آرسنیک در بدن انسان سرطان زا است.

وی افزود: از استنشاق آرسنیک سرطان ریه و نیز از بلعیدن آرسنیک سرطان پوست و کبد و به طور احتمالی سرطان مثانه و کلیه ایجاد می شود که باید به این مورد توجه کرد.

مهندس احمدی فقیه خاطر نشان کرد: طبق نتیجه بدست آمده سیگار کشیدن همراه با استنشاق آرسنیک محیط در ایجاد سرطان ریه بیشتر تاثیر دارد.

این عضو پژوهشکده علوم هسته ای سازمان انرژی اتمی ایران در ادامه گفتگو بیان کرد: آرسنیک  در بدن انسان در اثر کمبود سلونیوم می تواند به مقدار زیاد تجمع یابد و نیز تجمع آرسنیک در بدن انسان، سبب کاهش جذب سلونیوم می شود.

وی خاطر نشان کرد: تعیین مقدار صحیح آرسنیک در مایعات بیولوژیکی بدن انسان امر حیاتی و مهم است.

* آبهای آشامیدنی آلوده از منابع اصلی آرسنیک محسوب می شود

مهندس محمد امین احمدی فقیه در ادامه بیان کرد: سمیت آرسنیک سه ظرفیتی بیشتر از آرسنیک 5 ظرفیتی است.

 وی به یکی از منابع اصلی آرسنیک اشاره کرد و گفت: آبهای آشامیدنی آلوده و به ویژه آبهای زیر زمینی آلوده یکی از منابع اصلی آرسنیک محسوب می شود.

احمدی فقیه متذکر شد: بعضی از قسمتهایی که معادن آرسنیک هست و آبهای زیر زمینی در آنجا قرار دارد باید مورد توجه خاص قرار گرفته شود و از آنها استفاده نشود./ح
برچسب ها: آرسنیک ، بدن ، آب آلوده ، سرطان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.