سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/

نیاز 150 میلیون تومانی اعتبار برای بخش آموزش و تحقیقات کشاورزی در فیروزکوه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزکوه گفت: اختصاص مبلغ 150 میلیون تومان از محل اعتبارات ملی را برای بخش آموزش، ترویج و تحقیقات کشاورزی در فیروزکوه نیازمدیم.

روح ‏الله درویش‏ خضری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: سد خاکی «درده» و طرح انتقال آب به «چزکین» اعتبار می‏ خواهد

وی ادامه داد: سد خاکی درده و طرح انتقال آب به چزکین نیازمند تخصیص اعتبار از محل اعتبارات ملی است.

درویش‏ خضری افزود: احداث سد خاکی درده و طرح انتقال آب به چزکین هر کدام به طور جداگانه نیازمند تخصیص اعتبار 2 میلیاردی از محل اعتبارات ملی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزکوه در ادامه خواستار اتخاذ تمهیدات لازم به منظور تشویق خرده مالکان برای یک‏ پارچه‏ سازی اراضی در این منطقه شد.

وی  با اشاره به بحث آموزش، ترویج و تحقیقات، اختصاص اعتبارات ملی به منظور آموزش و ترویج در راستای دانش ‏بنیان کردن بخش کشاورزی را خواستار شد و کل اعتبار سال 91 را در این زمینه 30 میلیون تومان اعلام کرد که توسط کارگروه برنامه ‏ریزی استان تهران تصویب شده است.

درویش‏ خضری افزود: این مبلغ برای بخش آموزش، ترویج و تحقیقات کشاورزی در شهرستان فیروزکوه کافی نیست.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزکوه همچنین اختصاص مبلغ 150 میلیون تومان از محل اعتبارات ملی را برای بخش آموزش، ترویج و تحقیقات کشاورزی در فیروزکوه درخواست کرد.

وی در ادامه خواستار صدور مجوز به منظور احداث مرکز جهاد کشاورزی حبله‏ رود شد و افزود: حبله‏ رود دارای 18 روستا و 7 هزار بهره‏ بردار است که عمدتاً بهره‏ برداران باغی هستند.

درویش ‏خضری گفت: از آخرین روستا در منطقه حبله‏ رود باید حدود 90 کیلومتر مسیر طی شود تا با مراجعه به جهاد کشاورزی فیروزکوه حواله یک کیسه کود به بهره‏ برداران داده شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزکوه  تصریح کرد: مقرر شده است تا مبلغ 21 میلیارد ریال به منظور اجرای پروژه‏ های سد درده و طرح انتقال آب چزکین و پوشش انهار در فیروزکوه اختصاص یابد.

وی افزود: همچنین در راستای حمایت از دانش ‏بنیان کردن کشاورزی و فرهنگ ‏سازی مبلغ 380 میلیون ریال، برگزاری کارگاه‏ های آموزشی ترویجی 200 میلیون ریال، ایجاد سایت الگویی 30 میلیون ریال و تجهیز مرکز جهاد کشاورزی ارجمند 150 میلیون ریال تخصیص می ‏یابد./س

برچسب ها: کشاورزی ، تحقیقات ، آموزش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.