سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدان/

بیش از سه میلیون تن تولیدات بخش کشاورزی سیستان‌وبلوچستان

رئیس سازمان جهادکشاورزی سیستان‌ و بلوچستان گفت: کل تولیدات بخش کشاورزی در این استان سه میلیون و 400 هزار تن است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان ،محمد کیخا با اشاره به توانمندی‌ها و استعدادهای خاص استان در تولید انواع محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و محصولات خارج از فصل و تولیدات دامی و شیلاتی اظهار داشت: کل تولیدات بخش کشاورزی 3 میلیون و 400 هزار تن است که از این میزان، 2 میلیون و 243 هزار تن تولیدات زراعی، 377 هزار تن تولیدات باغی، 196 هزار تن تولیدات دامی، 165 هزار تن تولیدات شیلاتی و 400 هزار تن به تولیدات فرعی اختصاص دارد.
وی افزود: کل اراضی قابل کشت استان، 409 هزار هکتار است که هم‌اکنون 260 هزار هکتار آن زیرکشت محصولات زراعی و باغی است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی سیستان‌ و بلوچستان بیان داشت: شاخص‌ترین مشکلات بخش کشاورزی، خشکسالی و کمبود آب، نبود الگوی مناسب کشت، کمبود نقدینگی تشکل‌ها، پایین بودن راندمان مصرف آب، بدهکار بودن بهره‌برداران به سیستم بانکی و کمبود صنایع تبدیلی و تکمیلی است.
کیخا خواستار حمایت استاندار سیستان و بلوچستان در زمینه اجرای کامل طرح توسعه بخش کشاورزی و جذب اعتباری بیش از 5 میلیارد تومان این طرح شد.
وی گفت: مهم‌ترین راه نجات کشاورزی استان، استفاده بهینه از آب و خاک، اجرای طرح‌های نوین آبیاری به ویژه انتقال آب با لوله، توسعه صنعت بیمه آب و خاک کشاورزی است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی سیستان‌ و بلوچستان افزود: اشتغال استان وابسته به بخش کشاورزی است به طوری که از 44 هزار نفر سهم اشتغال استان در سال‌جاری 13 هزار و 500 نفر به بخش کشاورزی اختصاص داده شده است که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و حمایت مسئولان به تحقق این امر کمک خواهد کرد. /س

برچسب ها: تولیدات ، بخش ، کشاورزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.