سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

برگزاری کنگره شهدای روحانی در 24 استان کشور

دبیرکل کنگره شهدای روحانی کشور گفت: تاکنون در 24 استان کشور کنگره شهدای روحانی برگزار شده و به تدریج در سایر استان‌ها نیز این کنگره برگزار می شود.

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور  در مراسم برگزاری کنگره شهدای روحانی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل افزود: چند سالی است که با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جدید به طور جدی برگزاری یادواره‌های شهدا مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در بین اقشار مختلف جامعه یادواره شهدای روحانی از سر‌آمدی برخوردار است، گفت: امروز در استان اردبیل شاهد برگزاری اولین کنگره شهدای روحانی هستیم که از 38 شهید روحانی این استان تجلیل می‌شود.

دبیر کل کنگره شهدای روحانی کشور با اشاره به اینکه بیش از چهار سال است کار تحقیق و بررسی پیرامون برگزاری این کنگره عظیم صورت گرفته است افزود: در این کنگره شاهد تدوین کتاب از خاطرات و آثار شهدای روحانی هستیم و در کنار آن رونمایی از یادمان این شهدا حرکتی ماندگار برای استان اردبیل محسوب می‌شود.

ذوالنور از روحانیت به عنوان سربازان پیشرو و مدافع انقلاب اسلامی و ارزش‌های متعالی یاد کرد و گفت:‌ در عرصه دفاع مقدس که تمام دنیا پشت سر دشمن بود در یک جنگ نابرابر، ناهمتراز و نامتقارن ما تنها با تکیه بر عنصر معنویت، بصیرت مردمی و ولایت‌پذیری توانستیم بر دشمنان غلبه کنیم.

دبیر کل کنگره شهدای روحانی کشور در ادامه با بیان اینکه تاکنون آثار 4 هزار و 500 شهید روحانی شناسایی، احصا و جمع‌آوری شده است، افزود:‌ تقدیم این تعداد شهید که در نوع خود بی‌نظیر است نشانه حضور جدی روحانیت در سنگر دفاع از اسلام و انقلاب است./س 

برچسب ها: اردبیل ، کنگره ، شهدای ، روحانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.