سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

آذربایجان‌غربی را قطب بیلیارد بانوان کشور خواهیم کرد

نایب رئیس رشته بیلیارد و بولینگ بانوان آذربایجان‌غربی گفت: آذربایجان‌غربی را با توجه به استعداد و پیشرفت‌های چشمگیر، قطب بیلیارد بانوان کشور خواهیم کرد.

پروین دشتبان در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: استعدادیابی از دانش‌آموزان یکی از برنامه‌های اولویت‌دار هیئت ورزشی بیلیارد و بولینگ بانوان آذربایجان‌غربی است.

وی افزود: مربیان این رشته ورزشی در ارومیه از اول مهر ماه به مدارس این شهرستان اعزام می‌شوند تا دانش‌آموزانی که از لحاظ شاخص در این رشته استعداد دارند انتخاب کنند و آموزش دهند تا از بین آن‌ها بهترین‌ها انتخاب شوند.

دشتبان به مسابقات ایتبال بانوان اشاره و اضافه کرد: مسابقات ایتبال در سالن 6 هزار نفری غدیر ارومیه در سالن بیلیارد بانوان با شرکت شش تیم از استان‌های آذربایجان‌غربی، تهران، اصفهان، بوشهر، لرستان و استان فارس برگزار شد.

وی افزود: در مسابقاتی که برگزار شد تعداد بازی در رشته ایتبال 61 فرم و در رشته تنبال 56 فرم بود که نفر اول این دوره از مسابقات ایتبال خانم‌ها آیسا ملک‌آرا از آذربایجان‌غربی و نفر دوم الهام شکوری از تهران و نفر سوم به صورت مشترک خانم‌ها مریم ایزدی از فارس و راشین درین از خوزستان بودند.

به گفته دشتبان 13 تا 16 شهریور ماه سال جاری نیز در رشته تنبال میزبان مسابقات ریتینگ کشوری بودیم که نفر اول مریم ایزدی از فارس نفر دوم شقایق سانع از اصفهان و نفرات سوم به صورت مشترک لعیا ابراهیم‌زاده از آذربایجان‌غربی و الناز کروبی از تهران بودند.

نایب رئیس بیلیارد و بولینگ بانوان آذربایجان‌غربی ادامه داد: آیسا ملک آرا که در این دوره از مسابقات به عنوان کم سن و سال‌ترین شرکت‌کننده از استان نیز آذربایجان‌غربی بود به عنوان عضو تیم ملی انتخاب شد.

وی افزود: رویا رزمجو نیز از استان آذربایجان غربی کاپ اخلاق این دوره از مسابقات را به نام خود ثبت کرد.

نایب رئیس بیلیارد و بولینگ بانوان آذربایجان‌غربی با بیان اینکه در استان 15 نفر به صورت حرفه‌ای در رشته بیلیارد و بولینگ فعالیت دارند، اظهار داشت: سالن بیلیارد استان متعلق به هیئت استان است که این سالن دارای فضای بزرگی نیست و ظرفیت گنجایش پنج میز ایت و یک میز اسنوکه دارد.

دشتبان به فعالیت‌های سال گذشته نیز اشاره و تصریح کرد: در سال 90 نیز نخستین دوره مسابقات ریتینگ کشوری در استان به میزبانی شهر ارومیه برگزار شد که استان آذربایجان‌غربی در این مسابقات مقام چهارم کشوری را به خود اختصاص داد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.