سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

آمار بازدید از موزه مشروطه دو برابر شده است

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با اشاره به استقبال چشمگير گردشگران از موزه هاي استان اظهار داشت: آمار بازدید از موزه مشروطه تبريز در نیمه نخست شهریور نسبت به مدت مشابه در تیر ماه سال جاری و مدت مشابه درشهریور ماه سال گذشته بيش از دو برابر شده است.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، تراب محمدی در تشریح این خبر گفت: در نیمه نخست شهریور از موزه مشروطه بیش از 532 نفر گردشگر خارجی بازدید کرده اند .

محمدی افزود: آمار بازدید از موزه مشروطه تا پایان شهریور ماه با توجه به آغاز دور دوم سفرهای تابستانی رشد چشمگیری خواهد داشت .

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همچنین به آمار بازدید در مرداد اشاره کرد و اظهار داشت: گردشگری در این ماه با توجه به اینکه با ماه مبارک رمضان مصادف بود در آذربایجان شرقی کاهش یافته اما متوقف نشد.

وی اضافه کرد: آمار بازدید گردشگران خارجی از موزه مشروطه در مرداد ماه جاری تعداد 150 نفر بوده است .

محمدي به پيشينه موزه مشروطه اشاره كرد و اظهار داشت: بنای تاریخی خانه مشروطه با معماری دوره قاجار، در محله قدیمی راسته کوچه و در ضلع غربی مجموعه بازار تبریز واقع شده است و مالک نخستین آن حاج مهدی کوزه کنانی (معروف به ابوالمله) از شیفتگان حریت و آزادی بود.

وي تشريح كرد: پس از مرمت و تجهیز طبقه اول که شامل تالار اصلی و اتاقهای گوشواره ای است با نمایش اسناد و مدارکی از دوران پر فراز و نشیب انقلاب مشروطه با عنوان موزه آغاز به کار كرد كه از مهمترین اموال ارایه شده در آن می توان از فرش مشروطه، اسلحه کمری ستارخان، لوازم شخصی سران انقلاب و دیگر اسناد و مدارک اهدایی مرتبط با انقلاب مشروطه نام برد/س

برچسب ها: آمار ، بازدید ، موزه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.