سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تظاهرات هزاران آرژانتینی مقابل سفارت آمریکا

تظاهرکنندگان با سردادن شعارهای ضد امریکایی ، سیاست واشنگتن را در پناه دادن به سازمان های تروریستی محکوم کردند سازمانهای مخوف که در منطقه میامی امریکا مستقر هستند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ،  هزاران تن از مردم آرژانتین با راهپیمایی و سردادن شعارهای ضد امریکایی به سوی سفارت امریکا حرکت کردند.
در پی این تظاهرات ، سفارت امریکا بلافاصله تعطیل شد و پلیس با استقرار خودروهای زرهی، نیروهای ضد شورش و ایجاد دیوارهای فلزی از نزدیک شدن تظاهرات کنندگان به ساختمان سفارت جلوگیری کرد.
" البرتو ماس" یکی از برگزارکنندگان این تظاهرات می گوید مافیای مستقر در میامی مزدوران سازمان سیا و وزارت خارجه امریکا هستند کسانی که نه تنها در عملیات تروریستی در کوبا دست داشتند بلکه در دهه های گذشته عامل اجرای طرح جنایتکارانه در امریکای جنوبی و عوامل جوخه های مرگ در آمریکای مرکزی بودند.
یک دهه پیش کوبا در عملیاتی اطلاعاتی توانست به گروه های تروریستی مستقر در امریکا رخنه کرده و عملیات بمب گذاری انها در کوبا را کشف و خنثی کند. اما امریکا پنج شهروند کوبایی عامل این عملیات را به جرم جاسوسی دستگیر و به حبس ابد محکوم کرد. حالا سازمان های حقوق بشر و احزاب سیاسی امریکای لاتین خواستار ازادی این زندانیان هستند.
"خورخه البرتو کرینر" مسئول روابط عموی حزب پی سی آرژانتین در این تظاهرات می گوید: این افراد قهرمانان مبارزات ضد تروریستی هستند که در سازمان های تروریستی مستقر در امریکا نفوذ کرده بودند و عملیات تروریستی انها را خنثی می کردند.
امریکا نه تنها به سازمان های تروریستی امریکای لاتین که شبیه منافقین هستند پناه داده است بلکه آمریکا به پناهگاه دیکتاتورهای نظامی و کودتاچیان امریکای لاتین تبدیل شده و مقامات امریکا حاضر به استرداد این جنایتکاران نیستند. اینک تظاهرکنندگان با ارائه درخواست رسمی ،از اوباما خواستند کسانی که انها را قهرمانان کوبایی می خوانند، ازاد کند.
تاکنون دولت امریکا با وجود درخواست دولت ها و ملل منطقه از ازاد کردن این قهرمانان کوبایی خودداری کرده است .
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.