سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نگرانی آمريکا از آغاز موج جديد حملات به سفارت هاي خود در جهان

پس از پخش فیلم موهن درباره پیامر اسلام و حمله به سفارت آمریکا در لیبی، واشنگتن از افزایش حملات علیه سفارت های خود در سایر کشورها به هراس افتاده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار گزارش داد:هیلاری کلینتون وزیر امورخارجه آمریکا در اظهاراتی در واکنش به حمله سلفی ها به کنسولگری این کشور در لیبی تاکید کرد که این حمله از سوی گروهی وحشی طراحی و به اجرا گذاشته شده است و ربطی به مردم لیبی ندارد.

گزارشگر این شبکه در آمریکا، به اظهارات هیلاری کلینتون در باره ارتباط نزدیک آمریکا و لیبی و همچنین تمجید از شخصیت سفیر کشته شده آمریکا در لیبی توسط وزیر امور خارجه سخن به میان آورد.

وی در ادامه گفت: از سخنان کلینتون این طور به نظر می رسد که آمریکا برای مراقبت بیشتر از سفارت ها و اتباع خود در سایر کشورها تمهیدات امنیتی را افزایش خواهد داد. اتخاذ این تصمیم از هراس آمریکا از بروز تحرکات ضد آمریکایی در پی پخش این فیلم حکایت دارد. چرا که فیلم یاده شده خشم مسلمانان جهان را به دنبال داشته است.

گزارشگر در ادامه گفت، همه مسایل در باره این حادثه و از جمله انگیزه هایی که در شکل گیری این حمله دخیل بوده ، روشن نشده است.

گزارشگر افزود: لیبی کشوری است که گروه ها و گروهک های زیادی در آن فعال هستند و این مسئله تشخیص روند حوادث در لیبی را برای آمریکایی ها دشوار کرده است. اما آن چه که مسلم است این است که فیلم آمریکایی - اسراییلی زمینه ساز چنین اتفاقی بوده است.
برچسب ها: آمریکا ، سفارت ، حمله
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.