سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

میلیون ها دانش آموز آمریکایی در مدارس خانگی تحصیل می کنند

دولت آمریکا در نظر دارد از شمار معلمان و کارکنان بخش آموزشی برای صرفه جویی هر چه بیشتر بکاهد، همین امر به معنی لغو شدن کلاس های خلوت برای صدها هزارنفر از دانش آموز آمریکایی است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، تبعات بحرات اقتصادی و فشارهای ناشی از آن روی زندگی مردم آمریکا آنقدر زیاد بوده که والدین مجبور شده اند جلوی رفتن کودکان خود به مدارس را بگیرند. علاوه بر وضع نامناسب اقتصادی، بی اعتمادی به مدارس در آمریکا نیز از دلایلی بوده که باعث شده شمار زیادی از والدین ترجیح دهند خود به فرزندانشان در منزل آموزش دهند.

دولت آمریکا در نظر دارد از شمار معلمان و کارکنان بخش آموزشی برای صرفه جویی هر چه بیشتر بکاهد، همین امر به معنی لغو شدن کلاس های خلوت برای صدها هزارنفر از دانش آموز آمریکایی است.

بر اساس آمارها، شمار فزاینده ای از مردم آمریکا که اکنون به دو میلیون نفر می رسند ترجیح می دهند خود کار آموزش به فرزندانشان را به عهده بگیرند زیرا به باور برخی از این والدین، مدارس آمریکا بسیار بیشتر از ظرفیت خود دانش آموز جذب کرده اند، از میزان نیاز خود بودجه کمتری دارند و معلمان نیز حقوق مکفی دریافت نمی کنند.

کارشناسان می گویند شمار این افراد از سال 1999 تا کنون 75 درصد افزایش یافته است. آنها تاکید می کنند که گزارش سالهای اخیر نشان می دهد دانش آموزان آمریکایی به صورتی فزاینده با کاهش آموزش های لازم برای رقابت در سطح جهانی روبرو می شوند و در این میان هند و چین آموزش های بهتری به دانش آموزان خود برای کسب موقعیت مورد نظر در صنایع کلیدی آموزش می دهند.

گفته می شود هند در هشت سال آینده چهار برابر آمریکا فارغ التحصیل دانشگاه خواهد داشت در حالی که یک دهه پیش، آمریکا سرآمد کشورهای دنیا در آموزش بود ولی امروز در میان 30 کشور پیشرفته و صنعتی دنیا از نظر سواد ریاضی در مقام 26 و در علوم 21 است.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.