سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با اذعان به چنددستگی مخالفان سوری؛

عقب نشینی اروپا درمقابل اسد/اشتون: مخالفان، جایگزین نظام بشار اسد نیستند

مسئول سیاست خارجی و امور امنیتی اتحادیه اروپا، با تاکید بر اينكه مخالفان سوري چند دسته هستند، گفت: تاكنون جايگزينی براي نظام موجود در دمشق نيافته ايم.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، "کاترین اشتون" در مقر پارلمان اروپا در استراسبورگ، گفت: اروپا از ماموریت "اخضر ابراهيمي" نماينده سازمان ملل در سوریه برای حل مسالمت آميز بحران حمايت مي كند.
 
مسئول سیاست خارجی و امور امنیتی اتحادیه اروپا،گفت: اتحاديه اروپا قراردادهايي با سوريه دارد و بر طبق این قراردادها آماده ارائه کمک هایی در زمينه آموزش، غذا و آب آشامیدنی به سوریه است.
 
اشتون با اشاره به اينكه مخالفان سوري چند دسته بوده و جايگزين نظام  دمشق نيستند، افزود: بايد با همكاري كشورهاي همجوار، هلال احمر، صليب سرخ و سازمان ملل به ارسال كمك هاي بشردوستانه به شهروندان سوری ادامه دهيم.
 
وي از نظام سوريه و گروه هاي مسلح مخالف خواستار متعهد بودن به قوانین انساني و بين المللي شد و گفت: نمايندگي اتحاديه اروپا كه همچنان در دمشق مستقر است، آماده همه گونه كمك به الابراهيمي در ماموريت دشوارش است.
 
کاترین اشتون، افزود: تماسهايش با روسيه، چين، كشورهاي همجوار سوريه، سازمان هاي منطقه اي و بان كي مون دبيركل سازمان ملل متحد ادامه دارد و قرار است در 10 روز آينده با سرگئي لاوروف وزير خارجه روسيه و هيلاري كلينتون وزير خارجه آمريكا در اين زمينه گفت وگو كند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.