سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محکومیت های جهانی حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی

دبیر کل ناتو، باراک اوباما، هیلاری کلینتون، کاترین اشتون، اولاند و دبیر کنگره ملی لیبی و دیگر مقامات حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی را محکوم کردند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه الجزیره، وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه ای حادثه حمله به کنسولگری این کشور در شهر بنغازی لیبی را به محکوم کرد.

 در بیانیه هیلاری کلینتون امده است: ما به شدت حمله به کنسولگری امریکا در بنغازی را محکوم می کنیم. ما در تلاش برای حفظ امنیت جانی کارکنان و ساختمان هایمان در لیبی هستیم . ما تایید می کنیم که یکی از مسئولان وزرات خارجه امریکا در حمله به کنسولگری مان در بنغازی کشته شده است. وی این حمله را بسیار دردناک و دهشتناک خواند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد و بان کی مون دبیر کل این سازمان حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی را که به کشته شدن سفیر آمریکا در لیبی منجر شد، به شدت محکوم کردند.  شورای امنیت و بان کی مون با صدور بیانیه های جداگانه ای این حمله را به شدیدترین وجه محکوم کردند.

کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد از حمله ای که در آن چهار آمریکایی از جمله کریستوفر استیونز سفیر آمریکا جان خود را از دست دادند عمیقا بهت زده شده است.
اشتون از لیبی خواست بلافاصله همه تدابیر ضروری را برای محافظت از جان همه دیپلمات هاو کارکنان خارجی فعال در لیبی اتخاذ و با قوت برای محاکمه کسانی که مسئول این قتل ها هستند تلاش کند.
دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز چهارشنبه حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی در شرق لیبی را که به کشته شدن چهار آمریکایی از جمله کریستوفر استیونس سفیر این کشور منجر شد، محکوم کرد.

آندرس فوگ راسموسن در بیانیه ای اعلام کرد:من حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی را که به کشته شدن اندوهبار چهار آمریکایی از جمله سفیر این کشور منجر شد، محکوم می کنم.
راسموسن خاطر نشان کرد: چنین خشونتی هرگز قابل توجیه نیست. من به خانواده و نزدیکان کسانی که خان خود را از دست دادند، صمیمانه تسلیت می گویم و با کسانی که مجروح شدند، ابراز همدردی می کنم.

رئیس کنگره ملی لیبی نیز حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی را محکوم کرد.

محمد یوسف المقریف در کنفرانس خبری در طرابلس درباره حمله دیروز به کنسولگری آمریکا در بنغازی ، گفت حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی را محکوم می کنیم. حمله به کنسولگری آمریکا با تعالیم اسلام تعارض دارد.

وی تاکید کرد اهانت به حضرت محمد (ص) را محکوم می کنیم.

المقریف افزود تدابیر قاطعانه ای برای پیگرد جنایتکارانی که عملیات بنغازی را مرتکب شده اند، اتخاذ خواهیم کرد.

فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه نیز امروز چهارشنبه حمله افراد مسلح را به سفارت آمریکا در بنغازی که به کشته شدن سفیر و شماری از کارکنان این سفارتخانه منجر شد به شدت محکوم کرد.

رئیس جمهوری فرانسه در اطلاعیه ای که کاخ ریاست جمهوری این کشور آن را امروز منتشر کرد حمله روز گذشته به سفارت آمریکا در بنغازی را که در نتیجه آن کریستوفر استیونس سفیر آمریکا و سه دیپلمات دیگر آمریکایی کشته شدند به شدت محکوم کرد.

اولاند در این اطلاعیه تصریح کرد: فرانسه از مقامات لیبیایی می خواهد همه زوایای پنهان این جنایات زشت و غیر قابل قبول را روشن کنند و مسئولان این جنایات را شناسایی و به سزای اعمال شان برسانند.

ماریو مونتی نخست وزیر ایتالیا امروز با قاطعیت مفرط،‌ کشته شدن سفیر آمریکا در لیبی به همراه سه تن دیگر از کارمندان سفارت آمریکا در این کشور را محکوم کرد و متعهد شد که حمایت از مقامات لیبیایی را حفظ کند.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی را که به کشته شدن سفیر این کشور منجر شد، محکوم کرد.  وی با ارسال پیامی برای هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد: ما به شدت این اقدام را محکوم می‌کنیم. چنین اقداماتی نشان می‌دهد که ما باید همکاری‌های خود را در زمینه مبارزه با تروریسم افزایش دهیم.

ویلیام هیگ وزیر امور خارجه انگلیس "حمله وحشیانه و غیرمنطقی" که علیه کنسولگری آمریکا در بنغازی در شرق لیبی به وقوع پیوست و در آن چهار آمریکایی از جمله کریستوفور استیونز سفیر آمریکا جان خود را از دست دادند محکوم کرد.  این وزیر انگلیسی که اکنون سرگرم دیداری از قاهره است در بیانیه ای که در لندن دریافت شد اعلام کرد: انگلیس حمله وحشیانه و غیر عقلانی به سرکنسولگری آمریکا در بنغازی را محکوم می کند.

دولت کانادا حمله روز گذشته به کنسولگری آمریکا در بنغازی لیبی را که در آن سفیر آمریکا و سه آمریکایی دیگر کشته شدند، محکوم کرد.  "جان بیرد" وزیر امور خارجه کانادا در این باره گفت: اتاوا حمله وحشیانه روز گذشته علیه کنسولگری آمریکا در بنغازی در لیبی را به شدت محکوم می کند و از دولت لیبی می خواهد اقدامات لازم را مطابق با الزامات بین المللی برای محافظت از هیئت های دیپلماتیک کشورها اتخاذ و کاری کند که عاملین تندروی این حادثه هر چه زودتر به دست عدالت سپرده شوند.

دولت سوئیس حمله روز سه شنبه افراد مسلح به کنسولگری آمریکا در بنغازی لیبی و کشته شدن سفیر آمریکا و سه تن از کارکنان این کنسولگری را محکوم کرد.  وزارت امور خارجه سوئیس در بیانیه ای اعلام کرد کشورش این اقدام خشونت آمیز مرگبار را محکوم و با دولت آمریکا ابراز همدردی می کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین هم حمله به کنسولگری آمریکا در شهر بنغازی لیبی را محکوم کرد.  "هونگ لی" سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: ما از حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی که به مرگ و زخمی شدن تعداری از جمله سفیر آمریکا در لیبی منجر شد شوکه شده و این اعمال خشونت آمیز را به شدت محکوم می کنیم.

دولت قطر امروز حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی لیبی و کشته شدن سفیر این کشور را محکوم کرد.  یک منبع مسئول در وزارت امور خارجه قطر امروز ضمن محکوم کردن حمله به کنسولگری آمریکا در شهر بنغازی و کشته شدن سفیر آمریکا در این کشور، مخالفت کشورش را با این گونه اقدامات که به عنوان واکنش به پخش فیلم ضد اسلامی و اهانت آمیز به پیامبر اکرم (ص ) صورت گرفت اعلام کرد.  یک منبع مسئول قطری که نامش ذکر نشده است تاکید کرد که دوحه چنین اعمال و اقدامات را به هر دلیلی که صورت گرفته باشد، رد می کند.


برچسب ها: امریکا ، لیبی ، حمله ، سفارت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.