به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره)، عباس دارائی، مدیر کل این اداره در این نشست تعاملی با اشاره به بحث آسیب شناسی در سال 87 نسبت به روابط عمومی و ارائه 35 عنوان برنامه در این زمینه گفت:این 35 برنامه در کنار تاکیدات سرپرست کمیته امداد امام(ره) مبنی بر تغییر ذهنیت مدیران نسبت به جایگاه و مبانی روابط عمومی،برنامه مند کردن روابط عمومی بویژه در استانها و ایجاد ارتباطات برون سازمانی مورد توجه اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی قرار گرفت.
وی در ادامه شناخت مخاطبین در درون سازمان و روزآمدی آنان،آگاهی از نوع انتظارات وشناخت متقابل روابط عمومی با سایر حوزه های این نهاد،ایجاد ارتباطات هدفمند،مدیریت مهندسی پیام بر مبنای روابط عمومی هوشمند و ارائه دیدگاههای روابط عمومی را از جمله اهداف برگزاری این سلسله نشستهای تعاملی میان این دو حوزه دانست.
عباس دارائی کار اصلی روابط عمومی را با توجه به آموزه های قرآنی و نظریه اندیشمندان اقناع،ترغیب،تفاهم و جلب مشارکت عمومی با هدف بهره برداری ازظرفیتهای درون سازمانی و بیرون سازمانی معرفی کرد و افزود:انتظارات و محتوای سایر حوزه ها برای تحقق این اهداف باید مشخص باشد.
مدیرکل روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره) اظهارداشت:مجموعه روابط عمومی با تمامی ابزارها و ظرفیتهای موجود و توان افزایی در جهت تحقق اهداف حوزه مشارکتهای مردمی قرار دارد.
سعید ستاری،معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز در این نشست تعاملی با بیان اینکه بار سنگینی از کار مجموعه حوزه مشارکتها بر دوش همکاران ما در حوزه روابط عمومی قرار دارد،گفت: نیاز است از تلاشهای همکاران حوزه تشکر داشته باشیم،بویژه از مدیریت جدید روابط عمومی این اداره کل که تحولات چشمگیری در این دوران در حال شکل گیری و به نتایج مطلوبی رسیده است ؛به دلیل اینکه بهره بردار اصلی همه فعل و انفعالاتی که رخ می دهد حوزه مشارکتهای مردمی است هر اتفاقی در اعتمادسازی،اطلاع رسانی و آگاه کردن اقشار مختلف رخ می دهد منجر به عملیات بعدی در حیطه کاری حوزه مشارکتهای مردمی می شود.