سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار پليس فتا به شهروندان:

مراقب کلاهبرداري مسابقه پيامکي، شبکه هاي ماهواره اي فارسي زبان باشيد

رئيس پليس فتا استان گيلان از شهروندان خواست مراقب كلاهبرداري مسابقه پيامكي شبكه هاي ماهواره اي فارسي زبان باشند.

 
به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران از پايگاه خبري پليس، سرهنگ ”محمدخاني" رئيس پليس فتا استان گيلان اظهارداشت: برخي افراد سودجو و فرصت طلب با پرداخت پول به مديران شبكه هاي ماهواره اي فارسي زبان و تهيه چند خط تلفن همراه اعتباري، مبادرت به برگزاري مسابقه پيامكي کرده  و با طرح سؤالات بسيار ساده و آسان ، هموطنان را در مسابقه شركت مي دهند.
 
وي افزود: اين اشخاص پس از به دست آوردن شماره تلفن طعمه خود، در يك فرصت مناسب با آنان تماس گرفته و با اعلام اينكه برنده جايزه مسابقه پيامكي شده ايد از صاحب خط تلفن همراه مي خواهند براي دريافت جايزه خود، مبلغي را به شماره حساب خاصي واريز كند.
 
سرهنگ محمد خاني بيان داشت: اين افراد پس از رسيدن به هدف خود، ديگر با شهروند مورد نظر تماس نگرفته و بدين طريق در يك بازه زماني كوتاه، مبالغ زيادي را از شهروندان كلاهبرداري مي كنند.
 
سرهنگ محمد خاني با تاكيد براينكه شهروندان نبايد به شبكه هاي ماهواره اي اعتماد كنند، به آنها توصيه كرد: به تماس هايي كه اطلاعات مهم شهروندان از جمله مشخصات اسمي و آدرس پستي را درخواست مي کنند، به هيچ عنوان اعتنا نكرده و با حفظ هوشياري لازم از بروز چنين جرايمي پيشگيري كنيد.
 
رئيس پليس فتا استان گيلان در خاتمه از شهروندان خواست براي اخذ مشاوره هاي تخصصي و رفع هرگونه ابهام در پيشگيري از وقوع جرايم نوظهور سايبري با مراجعه به سايت پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات به آدرس اينترنتي www.cyberpolice.ir از مطالب اين سايت بهره مند شده و دانش فني خود را در پيشگيري از جرايم سايبري افزايش دهند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.