سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیرجند/

همجواري با افغانستان خطرافزایش تردد دام غيرمجاز

همجواري استان با كشور افغانستان خطر تردد دام غيرمجاز را افزايش مي‌دهد.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ مديركل دامپزشكي خراسان جنوبي با بیان این مطلب گفت: دام و توليدات دامي پس از نفت دومين سرمايه كشور محسوب مي‌شود و حفظ و حراست از اين سرمايه مهم از وظايف اصلي دامپزشكي است.

محمد علی رضایی توجه به سلامت دام را بسيار مهم دانست و افزود: تامين بهداشت دام و فرآورده‌هاي دامي، بهداشت عمومي و سلامت جامعه را به دنبال دارد و به سبب اهميت اين موضوع در حال حاضر خدمات دامپزشكي در بيش از 20 اداره در سطح استان ارائه مي‌شود.

وی با اشاره به شناسايي 50 درصد بيماري‌هاي مشترك بين انسان و دام، افزود: در حال حاضر بيش از 832 بيماري مشترك نظير تب مالت، تب خونريزي‌ دهنده كريمه كنگو و سل بين انسان و حيوان شناسايي شده است.

مديركل دامپزشكي خراسان جنوبي بیان کرد: خشكسالي‌هاي پياپي، هم‌مرز بودن با كشور بحران زده افغانستان و همجواري با استان سيستان و بلوچستان خطر تردد دام غيرمجاز و ورود انواع بيماري‌ها به خراسان جنوبي را افزايش داده است.

رضایی با بیان اینکه در حال حاضر بيش از 70 درصد بيماري‌هاي بازپديد، نوپديد و نوظهور منشأ حيواني دارد و اين موضوع اهميت توجه به دام و فرآورده‌هاي دامي را دوچندان مي‌كندادامه داد: وضعيت استان در ارتباط با پيشگيري از بروز بيماري‌هاي مشترك و بيماري‌هاي دام بسيار مطلوب است و اين موفقيت را مرهون تلاش و خدمات مجموعه دامپزشكي در سطح استان است./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.