سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با وجود بازنگری 400 سرفصل در علوم انسانی هنوز پاسخی دریافت نشده است

با وجود بازنگری 400 سرفصل در علوم انسانی هنوز از شورای تحول علوم انسانی پاسخي در خصوص تأیید و یا رد این سرفصل ها دریافت نشده است.

کامران دانشجو، وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت: تحول در علوم انسانی یک پروژه نسبت به یک پروسه است و این پروسه ادامه دارد و هم اکنون کار را در زمینه تحول در علوم انسانی آغاز کرده ایم و باید سرفصل دروس دانشگاهی تغییر کند.

وی افزود: شورای انقلاب فرهنگی این مسئولیت را به شورای تحول علوم انسانی واگذار کرده است بنابراین در اصل هم اکنون شورای تحول علوم انسانی سیاستگذار این  امر است.

دانشجو تصریح کرد: تحول در علوم انسانی مدت زمانی طول می کشد هم اکنون 15 کارگروه ویژه مشترک تشکیل شده است که در بحث علوم انسانی چه از لحاظ ساختاری و چه از لحاظ مشترک با یکدیگر در حال فعالیت هستند.

وی اظهار داشت: هم اکنون 400 سرفصل این دروس دانشگاهی بازنگری شده است و به شورای تحول علوم انسانی داده شده و ما منتظر پاسخ این شورا هستیم اما تاکنون هیچ پاسخي به ما ارائه نشده است.

دانشجو با اظهار نگرانی در خصوص بحث تحول در علوم انسانی گفت: نگرانی من از این است که اگر از 400 دروس بازنگری شده حتی 10 مورد توسط شورای تحول علوم انسانی انجام شده، می خواهم که این شورا به ما پاسخ دهد و صبر نکند تا 400 مورد را با هم به ما ارائه دهند.

وی اظهار داشت: با ارائه این گزارش از روند تحول در بازنگری دروس علوم انسانی ما می توانیم در سال 91 و 92 سرفصل جدید در  دروس دانشگاهی اعمال کنیم.

وی خاطر نشان کرد: آخرین سرفصل بازنگری شده حدود 4 یا 5 ماه پیش به شورای تحول علم انسانی داده شده و هنوز پاسخی مبنی بر رد و یا تأیید آن ارائه نشده است.

*در جذب اعضای هئیت علمی هیچ محدودیتی وجود ندارد

دانشجو در ادامه در پاسخ به سوال روسای دانشگاه ها در خصوص جذب اعضای هئیت علمی گفت: در جذب اعضای هئیت علمی هیچ محدودیتی وجود ندارد ما بیان کرده ایم که دانشگاه ها تا هر چه قدر می خواهند می توانند اعضای هئیت علمی جذب کننده چرا که ما ردیف آن را داریم.

وی افزود: هر مسئول دانشگاهی که کسی را تأئید می کند می توانند آن فرد به صورت پیمانی یک سال کار کند.

دانشجو تصریح کرد: این را بدانید که نیرو متخصص آینده ساز کشور است و اگر این نیرو متعهد نباشند نمی توانند درست تربیت کنند./ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.