سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طي بيانيه‌اي مطرح شد

تحولات منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا خط بطلانی بر تحقق آرزوها و اهداف واهی آمریکا در منطقه

انجمن اسلامی دانشجویان علوم پزشکی شهرکرد بیانیه‌ای به مناسبت سالروز 11 سپتامبر صادر کرد.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، انجمن اسلامی دانشجویان علوم پزشکی شهرکرد بیانیه‌ای به مناسبت سالروز 11سپتامبر صادر کرد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

"آمریکایی‌ها می‌دانند که در دنیای اسلام آینده‌ای ندارند. براى این ‌که بیدارى اسلامى به حرکتهاى انقلابى منتهى نشود، پیشدستى مى‌کنند؛ مى‌خواهند چیزى را که براى ملتها سرنوشت محتوم است، با ابتکار و حرکتهاى پیشدستانه خودشان عقب بیندازند.

اخیرا امریکایى‌ها اعتراف کرده‌اند که اگر حمله‌ آن‌ها به عراق نمى‌بود، رژیم صدام در مدت کوتاهى به‌وسیله عناصر مؤمن و مسلمان خود عراق سرنگون مى‌شد و ابتکار عمل از دست آنها خارج مى‌شد؛ آنها از این مى‌ترسند. فعالیت آنها انفعالى و از روى ترس از عواقب بیدارى اسلامى در دنیاى اسلام است. حرکتى که امروز آمریکایى‌ها در این منطقه مى‌کنند، ناشى از قدرت نیست؛ ناشى از احساس قدرت در اردوگاه اسلامى و قیام اسلامى و بیدارى اسلامى است."

مقام معظم رهبری 14/3 /1384

حادثه 11 سپتامبر درواقع سناریوي دروغین از سوی استکبار جهانی بود تا به واسطه آن بتواند با شعار "مبارزه با تروریسم" ، "دموکراسی" ، "حقوق بشر" و ... وارد منطقه خاورمیانه شده و پس از آن با نقض حقوق بشر و طرح خاورمیانه بزرگ بهانه‌ای برای حمله به کشورهای خاورمیانه، غارت نفت و گستراندن سایه استکبار خود بر سر منطقه بدست آورد.

پس از آن بود که کاخ سفید با بهانه حذف القاعده و تروریست، با وجود بحران اقتصادی و شرایط اقتصادی نا مساعد شهروندان آمریکایی با صرف میلیاردها دلار هزینه، جنگ را در افغانستان و به دنبال آن در عراق آغاز کرد.

جنگی که با شعار "مبارزه با تروریسم" آغاز شده بود چیزی جز رسوایی و خدشه دار شدن وجهه آمریکا دربرنداشت. اگر قرار بود اقدامات آمریکا پس از حملات 11 سپتامبر نتیجه بخش باشد، چرا نا امنی از سوی افراطیون و تروریست‌ها هنوز ادامه دارد؟ آیا آمریکا توان از بین بردن این گروه افراطی را ندارد و یا در حال سوء استفاده از ماهیت وجودی این گروه و دیگران است؟! امروز بر همگان آشکار شده است که جنگ آمریکا با تروریسم شکست خورده و خشونت‌ها در جهان نسبت به قبل از11 سپتامبر بیشتر شده و آمریکاي 2012 از آمریکای 2001 ضعیف تر است.

فشارهای شدید به کشور سوریه، افزایش فشارها به ایران در پرونده هسته‌ای، صدور قطع نامه‌های تحریمی از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه ایران، و همچنین دو جنگ 33 روزه علیه حزب الله و 22 روزه علیه حماس در غزه، از جمله اقداماتی بود که آمریکا در پس حادثه 11 سپتامبر و جنگ افغانستان و عراق برای حذف محور مقاومت در منطقه انجام داد.

آمریکا و متحدان غربی آن همواره ایران، سوریه، و مقاومت اسلامی را بزرگترین دشمنان خود می‌دانند. و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، این سلسله کینه توزی‌ها با اسلام و مسلمین، ناشی از آن است که از چند دهه پیش تا کنون نور اسلام از همیشه تابنده‌تر و نفوذ آن در دل‌ها در جهان اسلام و حتی غرب از همیشه بیشتر شده است. ناشی از آن است که امت اسلام از همیشه بیدارتر شده و ملتهای مسلمان اراده کرده‌اند زنجیرهای دو قرن استعمار و تجاوز مستکبرین را پاره کنند.

تحولات منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا خط بطلانی بر تحقق آرزوها و اهداف واهی آمریکا در منطقه کشید و آمریکا در تحقق طرح خاورمیانه بزرگ با شعار دروغین دموکراسی ناکام ماند.

امروز شاهد آنیم که مسلمانان در کشورهای اسلامی با سر دادن شعارهای "الله اکبر" و "لا اله الا الله" بیش از پیش خواهان سرنگونی نظام های استبدادی جهان از جمله آمریکا و رژيم صهيونيستي هستند. شعارهایی که ذره‌ای به اهداف آمریکا و طرح خاورمیانه بزرگ شبیه نیستند.

امروز تمام مردم دنیا در برابر ظلم بیدار شده و صدای اعتراض خود را در جهان فراگیر کرده اند. و دیر نیست روزی که ببینیم تمام انسان‌های عدالت‌خواه شرق و غرب، مسلمان و غیر مسلمان، بدان لبیک گفته و آیه پیروزی " اذا جاء نصر الله والفتح و رأیت الناس یدخلون فی دین الله افواجا " محقق می‌شود.

انتهاي پيام/

برچسب ها: یازده ، سپتامبر ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.