سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پوتین سخنان نامزد حزب جمهوری خواه آمریکا را به سخره گرفت

ولادیمیر پوتین با لحنی نیش دار و کنایه آمیز گفت صداقت میت رامنی را که گفته است روسیه «دشمن ژئوپلیتیک شماره یک» آمریکا است، تمجید می کند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاری ایتارتاس، "ولادیمیر پوتین"، رئیس جمهور روسیه روز سه شنبه سخنان میت رامنی، نامزد حزب جمهوری خواه آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری آینده این کشور را درباره روسیه به سخره گرفت اما در عین حال گفت اگر رامنی در انتخابات به پیروزی برسد، حاضر است با وی همکاری کند.
 پوتین با لحنی کنایه آمیز تصریح کرد اینکه میت رامنی روسیه را دشمن شماره یک آمریکا می داند، نکته ای منفی است اما اینکه او این مسئله را صادقانه بیان کرده است، نشان می دهد که او فردی راستگو و صادق است و این نکته ای مثبت است. پوتین ادامه داد:« در هر صورت اگر رامنی به کاخ سفید راه پیدا کند، همه ما و خود من حاضریم با او به عنوان رئیس جمهور منتخب آمریکا همکاری کنیم.»
رئیس جمهور روسیه پیش از این نیز اعلام کرده بود حاضر است با هر کس که در انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا به پیروزی برسد، همکاری کند اما مسلما کیفیت روابط روسیه و آمریکا به انتخاب رای دهندگان آمریکایی بستگی خواهد داشت.
پوتین روز سه شنبه گفت اظهارات میت رامنی بدون تردید به تقویت موضع روسیه در پرونده سپر دفاع موشکی ناتو در خاک اروپا کمک می کند. پوتین ادامه داد :« من از میت رامنی تشکر می کنم که به این صراحت و شفافیت موضع خود را در این باره اعلام کرد چرا که وی با اینکار یک بار دیگر نشان داد که رویکرد ما درباره دفاع ضدموشکی درست است. من فکر می کنم که رامنی نه تنها ما بلکه جامعه جهانی و شرکای اروپایی ما را متقاعد کرده است.»
دولت روسیه سامانه دفاع موشکی ناتو را در تهدیدی برای امنیت خود می داند هر چند مقامات ناتو بارها تلاش کرده اند تا نگرانیهای مسکو را در این باره رفع کنند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از مسکو، میت رامنی در اظهارنظرهای خود نشان داده است که اگر به کاخ سفید راه پیدا کند نسبت به باراک اوباما، رقیب انتخاباتی خود، مواضع سخت گیرانه تری در رابطه با روسیه اتخاذ خواهد کرد. رامنی اوباما را متهم می کند که در قبال کرملین بیش از اندازه آشتی جویانه عمل کرده است.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.